tisdag, juni 27, 2006

Clownen Manne?

Sitter och läser om min gamle hjälte. Ja, inte Joey Tempest då utan den som kom efter.

Lite tuffare.
Lite hårdare.
Lite elakare.
Lite skitigare
En av få som kan använda bandana och få det att se bra ut.*
och numer;
Ganska mycket trasigare.
Axl Rose.

Nu var jag inte på Globen då jag innerst inne vet att jag inte gillar musik, precis som jag har svårt för hundar, duvor, svårt att sova i värme och mina kollegor. Men ibland gör jag ett bra försök för att hänga med lite. Men att läsa och se bilder på Axl gör nästan ont. Från coolast i världen till ett stycke ganska sorglig figur.

Idag lite mer som en Clownen Manne på crack.

Dock med grymma låtar.
Paradise City bäst.

Vet inte om det är en skröna men enligt vad jag har hört av sjukt opålitliga källor som gärna flashar sina musikkunskaper så skulle texten som skivbolaget vägrade släppa vara;

"...Take me down to paradise city where the grass i free and the girls are horny..." och inte "... the grass is green and the girls are pretty..."


Låter lite som Guns n Roses i alla fall. :-)


A.

* Ni innebandyspelare som tror att ni kan det kan glömma det. Direkt.

1 Comments:

Blogger A. said...

Du har så rätt. Låter faktiskt mycket bättre. :-(

Jympat med Clownen Manne. Är han lika läskig då som när han är Clown?
Hade du jympat ensam med honom hade det var sjukt läskigt. hehe
Eeeeeeeen Baaaaaaaaaaaanaaaaaaaaaan....
Ryser.

Och då gillade jag ändå Manne som barn :-)

3:57 em  

Skicka en kommentar

<< Home