onsdag, juni 28, 2006

Presentproblematik eller var är leksakskatalogen...

Mindre än en timme kvar.

Le blogg tycker att tiden går lååångsamt.
Mina chokladbollar är uppätna. Det gick minsann snabbt som fan. Märkligt.

Står och lyssnar på radio. Tittar ut mot mitt lilla cafe och försöker komma på en önskelista. Man måste alltid ha en önskelista när man fyller år.
Enda skillnaden mot när man var yngre var att då kryssade man i, strök under direkt i leksakskatalogen.
Le Blogg saknar leksakskataloger.

Vad kan A och Le Blogg verkligen vilja ha i present när han fyller år.
En liten kris har dessutom uppstått då presentplanerna till helgens 30års fest sprack å det grövsta. Flera stycken hade gått ihop men Kompis M vägrade.
Detta då hans ex och hennes nya dude skulle vara med på presenten.

"... Aldrig i hela helvete att jag köper något tillsammans med de två. Du köper något med mig..."

Fine. Problemet är att han inte ska på festen. Alltså blev jag ensam med problemet.

Min önskelista ser ut så här.
1. Ett snyggt tidningställ.
Sen är det inte så mycket mer.

Dagens konstigaste : Le Chef. Stod och diskade idag. Aldrig sett karln lyfta ett finger förut. Sen klagade han över torra händer från diskningen.


A. Utan leksaker.

PS. Såg världens coolaste Pirates of the Caribbean skepp på Åhléns....