onsdag, juni 28, 2006

Allsång på Skansen

En riktigt god morgon idag. Vaknade utvilad som tusan. Inte vanligt alls.

I god tradition i La Casa A kollades det igår på Allsång på Skansen. A nynnade med i väntan på att sena fotbollsmatchen skulle börja.

Gästerna.
Världens coolaste kille. Frans. Zlaaaaaatan....
Så vill jag att min framtida son ska bli. Frånsett skånskan då. Vill ju gärna kunna förstå vad min son säger.

Povel Ramel. Är inte han död? Helt säker på att han dog för ett par år sen. Fast han satt ju där. Såg lika lustig ut som vanligt.

Sebastian. Idol-Sebastian. Ja sjunga kan han ju men vad hade han på sig. Struttade fram i vita byxor och någonslags kavaj i ljusblått. Kunde inte sluta tänka på att han såg ut som Pingvinen i Batman.

Och så. Som avslutning. Då kom han.
Tompa Ledin.

Sjukt kul att han inte fick sjunga sin VM-låt utan något skit om att han gillar läget. Att P3 vägrar spela hans låt, reklamradion inte gör det. Att alla hatar den är sjukt kul. Borde blivit årets hit.
Men icke.
Utklassad av en 7-åring.
Vad säger man?
Bara gilla läget Tompa. Eller lägg ner.


A. På bra humör.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Alternativet lägga ner låter bra. Om jag får välja...

8:58 fm  
Blogger A. said...

Är nog inne på alternativet lägg ner här med. Ser jag hans "charmör" blick samtidigt som han vrider på skallen så kommer jag må allvarligt illa...

9:47 fm  
Anonymous Anonym said...

Hualigen ja.

10:09 fm  
Blogger A. said...

Ja, det är sannerligen ingen vacker syn när gamle Ledin, vrider på huvudet, ler mot 15-åringarna längst fram och tittar på dem med sin blick som tappade "glimten" i ögat för 25 år sen och nu bytts mot blicken av en svettig man som inte förstått att han är passé. Men ändå, trots det försöker spela ut sitt "sexiga" kort mot damerna i publiken...

Lite kort om Ledin det... :-) Byta ämne?

10:41 fm  

Skicka en kommentar

<< Home