onsdag, juni 28, 2006

Dagens lillbrorsan

Pratar med Lillbrorsan på MSN. Lillbrorsan har börjat jobba.
Han känner sig utbränd. Typ.
Yrar om semester.
Han har jobbat i tre dagar.

A anar kaos på en större flygplats nära dig.

Han har den effekten. Kaos alltså. På det mesta i sin närhet. Lillbrorsan alltså.

Som när han blev inlåst på en krog efter stängning efter ha somnat på toaletten.
Eller när han glömde stänga ytterdörren* och åkte på fotbollsturnering.
Ingen hemma på ett par dagar.
Resultat?!?
A åkte på den värsta utskällning han någonsin fått av en arg Mamma A. Trots att jag flyttat därifrån år tidigare.


I övrigt. I brist på lunchlådor så blev dagens lunch något andefattig.
Yogurt. Och en fralla. a av AAAAA


30 års fest på lördag. Vad köper man?

Vad vill jag ha?
Dessutom är det idag mindre än två månader tills A blir jättestor. 2 månader minus 2 dagar.
Och då menar vi inte till kroppsbyggnaden.
Ålder mina vänner.
Snart kommer jag börja stoppa in mina t-shirts i byxorna.
Kanske dra upp dem lite långt. Byxorna alltså.
Promenera med händerna på ryggen.
Vakna av mig själv vid sju.
Tycka att det är praktiskt med en "mag-säcks-väska"
Kanske använda mig av bilhandskar.

Eller så illa blir det nog inte...


A. På bra humör.

Ps. Det blev två chokladbollar. När jag sa att jag skulle bjuda på dem på ett möte trodde jag på mig själv.


* Obs Stänga inte låsa. Den var öppen. Till skillnad mot dörren på krogen när han ville ut...

2 Comments:

Blogger Peppe said...

Hahahaa, när lillsyrran fylleföll med cykeln i en park i Köpenhamn var det (enligt mamma) mitt fel, trots att jag bodde i ett helt annat land då olyckan skedde. Vad e det med föräldrar?

9:00 fm  
Blogger A. said...

Ja det är märkligt. Man är alltid inblandad på något sätt. Oavsett var man är :-)

Äldsta barnets förbannelse?

9:33 fm  

Skicka en kommentar

<< Home