torsdag, juni 29, 2006

Okej och inte okej.

Vad är egentligen okej på vissa platser men inte andra?

Det är okej att röka utomhus, inte inne. Det vet de flesta.
Drar man det lite längre så är det inte okej att stjäla. Inte att våldta. Inge grov eller icke grov olovlig körning.
Det är inte okej att släppa sig bland folk.

Vad som många däremot inte verkar veta är;

- Att sola eller bada, eller gå runt i en park i bar överkropp är helt okej men i helvete att jag vill se en person i mataffären igen gå runt i bar överkropp. Not okej.
- Det är inte heller okej att köra bil i bar överkropp. Bara för att det ser så jävla mongo ut. Speciellt inte i en Volvo 245... Kanske en jeep på väg till stranden. E
- Det inte okej att sitta på en restaurang i bar överkropp.

Idag har jag lyckats se två av dessa. Vem vill egentligen se ett par håriga axlar i en mataffär? Skulle du utan tröja vilja se det själv?
Märkligt nog är det bara män som gör de här felen. Och de med hår på axlarna...


A.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag håller så klart helt med. Samtidigt väcker din text en fråga. För visst är det alltid män som driver runt i bar överkropp. Men om så inte var fallet då? Hur skulle du reagera på en tröjlös kvinna i mataffären?

3:39 em  
Blogger A. said...

Hmm...

Har ju aldrig sett det men i så fall skulle jag nog titta till lite. Dock så är jag emot det. Pricipen på inlägget var lite mer att på vissa ställen har man kläder på sig.

Oavsett vilken typ av kropp man har...

4:10 em  

Skicka en kommentar

<< Home