fredag, juni 30, 2006

Friday I'm in love...

1 TIMME KVAR TILLS A FÅR GÅ HEM. OM NI HÖR NÅGON ELLER NÅGOT GÅ OCH TRALLA PÅ THE CURE'S "FRIDAY I'M IN LOVE" SÅ ÄR DET JAG.

...I don't care if monday's blue, Tuesday's grey and wednesday too....


Så är det.

Dagen då. Jovars.
Man märker att man lever som min gamle granne brukade säga de få gånger jag pratade med honom. Oftast såg han sur och läskig ut.
Det gillar inte A.

Pratade just med L om TV-licens. Han vill inte betala den och har en tv som syns från fönstret. Alltså alltid neddraget just nu då det enligt säkra källor ska finnas pejlare i området. Det fanns en tid då jag inte betalade den.
Tiden jag kallar Anno Domino Telefono. Alltså Innan telefonsamtalet.

A sover. Det ringer.
A svarar. Hör inte vem det är. Pratar på.
En ovana jag har.
Då frågar personen vad jag gör.
- Koller på tv och slappar.
- Jasså, för jag ringer från Radiotjänst och du har inte betalt tv-licensen.
Mörker.
I min ensamhet rodnade jag så att folk trodde att det brann i området. Svettade lika mycket som det brann i området.

Nåja tillbaks till varför det märks att man lever.
1 - Jag har tråkigt.
2 - Det är fredag eftermiddag.
3 - Jag befinner mig på en plats där solen aldrig skiner.
4 - Jag ångrar redan inköpet av shortsen.
5. Det är faktiskt en timme kvar till fem. Tiden har lusat sig fram idag.

Men det finns ju lite annat också.
Imorgon. 30-års fest.
Idag - Jag armbågsbjuder in mig själv till Le Twin.
Idag & Imorgon - Sol sol sol. Alltså kommer alla tjejer se bra ut. Igen.

Dagens lunch : Asiatisk Buffe. AAA av AAAAA. Onödigt att kalla det asiatsk. Åt som vanligt bara de friterade kycklingarna och fläskfilerna.

Dagens kollega : Kollega 1. Som klockan 8 imorse säger. En dag nälmale måndag. Och berättar en lång historia om sina döttrar.
Vad den handlade om? Ingen aning.
Jag svarade som vanligt.
- Nej men vad kul!

Dagens paket : Det den söta tjejen slog in åt "lillbrorsan" med mina solglasögon.

Dagens utseende : Det man ser när man tittar ut genom mina solglasögon. Mina nya. Nästan så jag startar en mode&blingblogg och tar ett kort på dem.

Dagens suraste : Le Twin i bil på väg hem från Gbg. Sur som ett bi* varm som en kamin.
Tydligen så gillar inte fru Le Twin AC utan börjar frysa. Och dessutom måste hon stänga av fläkten när det kommer lastbilar. Annars så mår hon illa.
Roligare om ni tänker er detta berättande med sur och svettig röst samtidigt som en tjejröst i bakgrunden gapskrattar och hävdar att det var en gång det hände på 50 mil...
Sanninge?
Tror alltid på Le Twin :-)

Dagens det var på tiden : Fotbolls-vm fortsätter idag igen. Två dagar utan fotboll, eller en då jag samlades på Stadion med diverse skumt folk i onsdags. Vad gjorde man på kvällarna innan fotbolls-vm.

Dagens rekommendation : Imorgon börjar det. Årets händelse.
Årets: Lillbrorsan, vi borde åka ner nästa år.
Nån som vet vad jag talar om?

Dagens märkligaste : Att Aftonbladet tycker det är viktigare med Pamela Andersson på första löpet än att Israel bombade Gaza igår.

Dagens tragikomiska förklaring : Israel. Vi bombade Gaza för att kidnapparna inte skulle kunna ta sig därifrån. Logiskt. Väldigt få som smiter efter en bomb i skallen. Och säkert många av de som överlevde som vill stanna.

Nej nu är det dags att fortsätta,

...Thursday i don't care about you It's friday i'm in love...


A. Längtar efter hemgång som Håkan Hellström en sångröst...

* Kanske inte riktigt som ett bi. Men sanningen ska inte förstöra en bra historia...

4 Comments:

Blogger Chris said...

jag är hon som ser ut som en sliten trasa i håret.

löve.

4:35 em  
Blogger A. said...

Hmm...
Nu blev jag lite svarslös. Inte vanligt...

Sliten trasa i håret; Är kanske som med kläder ju trasigare, slitnare de är desto bättre tycker man om dem!

Läser din blogg. Gillar den men fattar inte alltid :-)

Ha en bra helg!

4:53 em  
Anonymous Anonym said...

Tour de France?

5:01 em  
Blogger A. said...

Japp.

Sjukt fascinerad av de som hojjar runt där. Skulle verkligen vilja stå på en bergstopp med tokiga italienare, fransmän och tyskar och se "idioterna" cykla upp som galningar...

Att sen de är mer droger i de killarna än Pete Doherty en fredagskväll är väl sådär...

5:08 em  

Skicka en kommentar

<< Home