måndag, juli 03, 2006

Tjuvlyssnat goes live...

Som de flesta säker känner till är Tjuvlyssnat en rätt så jäkla kul sida på att titta in på.

Igår kväll drabbades A av det i verkligheten. Eller rättare sagt mina grannar drabbades av det. Det är verkligen sjukt fascinerande att tjuvlyssna på andras samtal.

Mitt sovrumsfönster är precis brevid deras/hennes* uteplats. Grannen sitter där i säkert en timme och pratar med någon annan tjej. Sin syrra tror jag.

De är i 25-års åldern tror jag och ämnet som diskuterades var hur hennes pojkvän behandlade henne. Givetvis sjukt dåligt enligt henne.
Han förstod ingenting enligt henne.
Och så avslutade hon flera meningar med.
"... jag ska inte ens behöva säga det, han ska ju fatta det själv..."

Då kan jag sluta den diskussionen direkt. Det gör vi inte. Det är bättre om ni utgår ifrån att vi inte förstår. Tyvärr är det så.

A har aldrig fattat något.

Hur som helst, grymt intressant och efter ett tag hade jag kommit på mig själv med att stängt av ljudet på tv:n och lyssnade bara. Kankse säger lite om "Gigli" som film också.

Vem har lurat i Ben Affleck att han är skådis?

För allas information kan jag meddela att det är 4.5 dagar kvar till semester....



A.


* Vet faktiskt inte vilka som bor där exakt. Vi flyttade in samtidigt. Nybyggt. Sen dess har jag sett mer folk i den lägenheten än A träffat och pratat med i sitt liv.