måndag, juli 03, 2006

Markting a'la Harlem?

Buzzador...

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,850893,00.html

Reklambyrå som jobbar med att produktplacera via privatpersoner.
Som killen i artikeln som får en massa choklad.
Bjuckar polarna.
De gillar det.
Snackar om det.
Skapar en "...Buzz..." om det.
Företaget ser att de får tillbaka pengarna när vi vant oss vid produkten.
Vill ha den.
Och köper den.

Påminner lite om något jag läst om något annat...
Men vad?

Ja just det. Hur det går till när folk "övertalar" varandra att börja knarka.
Första gångerna gratis.
När behovet skapats så får du börja pynta.

Okej lite hårdrageri men ganska likt va?
Och då Percy Nilegård aka Johan Rheborg är sommarpratare , kanske detta är någonslags form av "...marketing without asking any questions..."


Percy Nilegård är sjukt rolig. Finns så många såna att man nästan blir rädd när man tittar sig omkring. Men ser man dem är det kul.

A.

11 Comments:

Blogger Peppe said...

Haha! Precis så gör man då man övertalar varandra att börja knarka:

Jesper Hessius, 16, gillar kokain.
Det är så han säger.
- Jo, jag tycker att det är gott.
Nu är det fredag förmiddag. Kompisgänget är samlat kring ett bord mitt på skolgården. Det är lunchrast i Tensta gymnasium. Matsalen serverar köttfärslimpa med stekt potatis.
Ur skolväskan häller Jesper plötsligt ut några gram kokain över bordet.
- Här, smaka.

2:25 em  
Blogger A. said...

Haha... Riktigt bra. Skratta så jag grät.

Men tanken var det första som slog mig när jag läste artikel.

Nu vill jag för alla som tror att Peppe hänger ut stackars Jesper säga att han gillar choklad. Kokain vet vi inget om :-)

3:04 em  
Anonymous Anonym said...

Klockrent! :-)

3:11 em  
Blogger A. said...

Klockrent. I alla fall efter Peppes kommentar. Sitter med ett leende på läpparna som blir svårt att sudda ut.

Egentligen borde jag ju vara lite sur. Vill ju vara den smart roliga... ;-)

3:47 em  
Anonymous Anonym said...

Äsch. Det kan ni väl vara båda två?

6:28 em  
Anonymous Anonym said...

Jag har vart medlem kanske 6 veckor och fick mitt välkomstpaket förra veckan.
Inget godis utan en rakhyvel :P
lätt buzza med folk om den, hej vill ni testa :-)

Om nån vill bli medlem får ni gära bli det via mig ;)

9:14 em  
Blogger A. said...

Stefan, tack men nej tack.

8:09 fm  
Anonymous Anonym said...

Hysteriskt roligt, garvade som fan när jag hittade den här posten genom att googla mitt eget namn... Jesper Hessius... (ja samma person som i artikeln)
Peppe din kommentar var klockren...

Den har också den stora äran att omnämnas i min blogg ;) www.seskaro.com/blog

9:52 em  
Blogger Ninde said...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

12:47 em  
Blogger Peppe said...

Jesper, oj tackar. Det var bra material att jobba med...

3:13 em  
Anonymous KG said...

Detta är väldigt stort i USA och på framfart i Sverige! Kul skrivet av dig var det iaf :)

4:24 em  

Skicka en kommentar

<< Home