tisdag, juli 25, 2006

Drömmar

Oftast kommer jag aldrig ihåg vad jag drömt alls. Vaknar och har inte ett minne av natten alls. Undantagsfall som mardrömmar och censurerade drömmar kommer jag ihåg ibland.

Men.

Inatt vaknade jag av och kom ihåg en dröm.

" Jag kom gående längs E4 mot Järva Krog. Exakt dyngrak. Full som en kastrull. Berusad som en sjöman på första besöket i Casablanca. Till Järva Krog beställler jag en taxi. Åker hem till mina föräldrars hus. Utanför det kommer en taxi med ca 9 kompisar. Inte mina bästa utan mer av den typen som man umgås med ibland. De bor i mina föräldrars grannars hus. Vi går in. Alla äter kakor och jag äter en sockerkaksbit som ser ut som en fisk från en tecknad film. När jag ätit upp den börjar alla, inklusive jag att skratta."

Sen vaknade jag. Rätt skumt. Någon som kan något om drömtydning?
Då min nyfikenhet oftast når morbidagränser så slog jag upp en kvalitetstidning som börjar på A och slutar på ftonbladet och ringde för 129.90 i minuten till Drömtydarlinjen.

- Tydligen ska något bra hända mig.


A. Som nu lämnat drömmarnas land.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Great site lots of usefull infomation here.
»

9:38 fm  

Skicka en kommentar

<< Home