fredag, juli 07, 2006

Nu mina vänner.

Nu är det bara en halv dag kvar innan årets semester börjar.

Packa på fyllan är väl en halvdålig ide. Men så är det. Trots allt ska jag ju inte ut i djungeln direkt.

Bilåkningskivor fixade.
Vatten dricks märkligt nog hela tiden idag.
Bilen är tankad.
Oljorna kollade.
Cykeln är inte instoppad. Än.


Så mina vänner snart så tar Le Blogg och säger abrakadbra ochh i ett poff är jag osynlig och sen så får vi se när det dyks upp igen. Den som känner att ni vill något får maila.
All-in och Clark Kent. Ge fan i att maila till jobbmailen from måndag.

Kent på radion just nu.
"Jag vill ha din ryggrad här"
Jag skulle vilja ha lite ryggrad. Tex när kompisen bjuder på sista drinken vid halv 3. Man behöver verkligen inte en till då. Drink alltså.

För övrigt alldeles utmärkt att gå ut med M.
Igår representerade vi visst.
Billigt och bra. Passade Le Blogg utmärkt.

Nu äpple-historien.

Taxichauffören in till Le Stad från de Northern Hoods var boxningstränare.
Vi frågade hur man blev en bra boxare och hur viktigt kosten var för dem. Eftersom de alltid ska passa viktklasser osv. Och logiskt. Ju mer man tränar desto mer muskler desto mer vikt.

ÄPPLEN!
- Allt handlar om äpplen.
Vi ser lite frågande ut.
- Frukost 3-4 äpplen och en sked honung.
- Vid 10, 2 äpplen.
Okej säger vi. Det blir en massa äpplen.
- Sen lunch, vid 14.00 tre äpplen, sen middag och sen vid 20.00 3-4 äpplen.

Det blir ca 12 äpplen per dag.
Vi säger att det verkar vara ett bra tips.
Då avslutar han med.
- Killar, det är inget för er ändå. Ni kan inte bli boxare. Ni skulle aldrig palla en smäll. Ni ser för veka ut...
Och sen ett härligt skrockande skratt!

Så mina vänner, ska ni bli boxare under sommaren hänger det mer på äpplen än något annat.


A. Ingen fan av boxning eller sånt som gör ont...