tisdag, juli 18, 2006

How to make friends enemies

Sola. Bada. Sola lite till. Äta glass. Jogga. Bada lite mer och gnälla över att jag har bränt mig. Kanske läsa en eller annan bok.
Så kan man kanske sammanfatta den hittills havda semestern.

Helt okej alltså. Jag är utvilad och påsarna under ögonen har bytts ut mot systempåsar i handen.

Men det finns en sak som alltid ställer till det varje sommar. Det är då han dyker upp. Ibland i kompisgänget, ibland en vän till en vän eller som i det här fallet utövandes sitt jobb.

Minigolfnazisten.
Han som vrålar saker som,
- Gå inte i banorna!
- Hur mycket flyttar du ut bollen från kanten egentligen?
Eller enkelt påpekar att man helt enkelt inte är så bra som man tror.

I vårt fall var segern inget att diskutera om. Långe J vinner jämt, men att idioten som har hand om banorna ska skrika på oss så att man tror att någon håller på att dö, följa med oss runt banorna och påpeka varenda fel, skratta vid missar osv. Inte okej.

Hur det gick för mig. Jag kom sist och var givetvis sur som ett bi....


A. Med dålig hålvana.

4 Comments:

Blogger Peppe said...

Minigolfnazisten är ofta samma person som tvingar en att ta om alla kakbitar då man spelar Trivial Pursuit och i misstag fäller sin spelbricka på golvet... Minigolf är för övrigt ett djväulens påhitt (tillsammans med strumpbyxor och Celine Dion).

2:49 em  
Blogger A. said...

Jag vet. Otroligt irriterande person. Speciellt som jag alltid vinner i TP... :-)

12:47 em  
Anonymous Anonym said...

Your are Excellent. And so is your site! Keep up the good work. Bookmarked.
»

7:18 fm  
Anonymous Anonym said...

Looks nice! Awesome content. Good job guys.
»

6:38 em  

Skicka en kommentar

<< Home