torsdag, augusti 31, 2006

Mobilförbud

Numer är det ju mobilförbud längst fram och längst bak i varje t-bane & pendeltågsvagn.

A är emot. Eller var. Igår gjorde jag en Fantomen och förvandlade mig till Mr Walker och åkte kommunalt som en vanlig människa. Då The Northern Hoods är belägna en bit från pudelns(stadens) kärna var det lämpligt att åka pendeltåg.

In på tåget kommer A. En typisk farmor. Och en man i 38.5 års åldern.
Vi sätter oss ganska nära varann. Eftersom vi är svenskar ser vi givetvis till att inte sitta brevid varandra.
Farmorn är tyst och läser en bok. A tittar ut genom fönstret. 38.5-åringen tar fram mobilen. Och börjar spela något jävla dataspel.

Pjoonk... Trrit.... Duredududö...

Exakt så lät det hela tiden. Satt och önskade att en äldre gubbe skulle komma och klappa till killen i skallen med en Metro eller något. Hade varit ett lämpligt straff.
Så här kan vi inte ha det...
Respekt mina vänner.
Hur A reagerat om han hade börjat prata i telefonen vet jag inte...
Vill inte tänka på det.


A. Mot dataspel.

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hum. Det där har jag också varit med om; irriterat mig tills jag börjat koka men ändå inte sagt något.

Tänk så mycket enklare det skulle vara om man bara sa till och om alla andra som också irriterar sig skulle backa upp en. Det skulle vara en helt ny värld.

9:40 fm  
Blogger A. said...

Länkade lite till dig där...

Jo, men den gamla tanten som såg ut som en farmor såg inte ut att bry sig. Kanske hörde dåligt.

Glömde skriva det som egentligen störde mig. Han hade ett kluckande skratt. Som Långben ungefär som han med glädje lät hela vagnen ta del av...

Eller så kluckskrattade han bara för att jävlas med mig. Det är troligare ;-)

9:45 fm  
Anonymous Anonym said...

Vagnen längst fram=Singelvagnen....:o)

10:19 fm  
Blogger A. said...

Är det singelvagnen längst fram? Måste kanske börja åka mer kommunalt... hehe

10:26 fm  
Anonymous Anonym said...

hehe gör det......längst fram i taxin lalala

10:32 fm  
Anonymous Anonym said...

Men usch då. Pligiplongande spel OCH kluckande skratt. Borde vara belagt med dödsstraff... ;-)

2:06 em  
Blogger A. said...

Jag vet... borde vara straffbart... :-)

3:53 em  

Skicka en kommentar

<< Home