fredag, augusti 25, 2006

Planeter

Detta inlägg sponsras av Geishan.

Pluto. Den minsta av alla planeter är inte längre någon planet.
Den har mist sin status som planet och är numer en pluton....

Anledning?

Den är för liten. Tydligen mindre än vår egen måne.
Men i alla år har det präntats in i oss att storleken inte spelar någon roll.
Det är alltså bara bullshit.
Jag visste det. Fan.
Snacka om Rude awakening....

För att parafrasera Basshunter;
Pluto, för mig är du ändå alltid en planet.


Förresten, undrar hur det ser ut på en sån där planetforskarkonferens. Lite Star Trek konvent...?!?!


A. För Pluto.

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

Självklart har storleken betydelse!! Sen är det väl tur att preferenserna varierar..

9:10 fm  
Blogger A. said...

Vi pratar om planeter va? :-)

10:30 fm  
Blogger Smiley said...

Men majoriteten väljer storlek större :D I båda fallen :)

1:14 em  
Blogger A. said...

Hmm... Den är inte lång men den är smal eller hur var det ?!?

Pluto kommer ändå alltid vara en planet för mig :-)

1:21 em  
Blogger Smiley said...

"Inte lång men smal" ? Då avstår jag helt och hållet :D

1:40 em  
Blogger A. said...

Hehe... Då vet vi ju var vi har varann om vi träffas :-D

2:08 em  
Blogger S-Man said...

Det är helt enkelt för jäkligt!

=(

2:52 em  
Blogger A. said...

Ett hån mot det planetsystem jag ritade i trean.... :-)

3:04 em  

Skicka en kommentar

<< Home