måndag, september 11, 2006

Le Helg

Helg.

Enligt planeran skulle det bli en lugn helg. Fredagen spenderades med att invänta Mr L på väg hem från de småländska högländerna. På grund av "stor aktivitet" i Jkpg området (Pingstkyrkekonferens?) så blev han sen.

Inte förrän halv tio ringde han och var framme. Han var trött och orkade inte komma över. Trist sa jag men inombords bubblade jag av glädje. Inte det minsta lust att träffa någon alls vid den okristliga tiden en fredagkväll. Istället blev det en filt, en skål godis och Adam & Eva på tv.

Det är något speciellt med Gotländska. Eller dialekter. Fast dalmål rules. På en kulla alltså. Inte på en Sator-kille i en hottad Volvo 240.

Lördag, flytthjälp till R. Inte speciellt roligt och knappt något gick sönder. Bara 3 saker.
Jag tar på mig alla.
Ett glas, en klocka och ett soffbord som jag på något konstigt sätt lobbade ner från flyttbilen ner i marken.
Ett trick som uppskattades av inhyrd flytthjälp knappt av bordsägaren.

Kvällen avslutades på O'Learys med fotboll och alldeles för mycket mat. 3 slagna hjältar försökte vara trevliga mot varandra men ingen orkade. Slutade med att R vart hånad av allt och alla för att han valde Cola Light till slut.

Kommentarer som
- Och en cola, light, till lill-killen...
Uppskattas. Mycket.

Sen gick vi hem.

Söndagen spenderades i en norduppländsk håla spelandes fotboll. Helt säker på att hela motståndarlaget var släkt med varandra. Tyckte mig se en kille stå med och hångla med en tjej som han ömsom kallade mamma, älskling och syrran. Men lite osäker på det.

Eller så är jag en dålig förlorare. Eller en kombination. Som jag brukar säga. Det ena behöver inte utesluta det andra.


A. Observandum sed non imitandum

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Inge fel med att dricka colalight.....

12:39 em  
Blogger A. said...

Inget fel i Cola Light alls... :-)

2:19 em  
Blogger Ninde said...

"-Och en cola, light, till lill-killen.." ha ha ha så klockrent. Steget efter "och en mjölk till Stig-Helmer..." Så vad bör En Riktig Man dricka? Endast större mängder starköl/whiskey? Gränsfall vid alkoläsk? *L*

2:28 em  
Blogger A. said...

Hehe...

Egentligen ska jag inte håna honom för det.Det skötte servitrisen så bra. Och tack vare hans Cola-light drickande fick jag skjuts hem.

Det finns inga krav på vad en riktig man ska dricka utan allt funkar givetvis, men han bör ju fundera över valet "light" ;-)

2:45 em  

Skicka en kommentar

<< Home