måndag, oktober 16, 2006

Budgetdebatt

På något sätt alltid lustigt att höra en budgetdebatt.
Alltid någons moster, en stackars familj som får det sämre. En arbetslös som får det sämre.

Får tre månader sen, en stackars moster som får ut för lite på sin lön för att leva drägligt, en familj som får det sämre med fastighetsskatt, en arbetslös som inte får jobb.

På något sätt samma dravel från båda sidor. Dessutom fascinerande hur båda sidor kan låta så genuint lednsa. Hela tiden.
Att de orkar leva med sig själva.


Mest upprörande? Att skatten på en dosa snus ökar med 5 kronor. Alltså en stackars snusare som får det sämre är slutresultatet...

Min politiska åtgärd. Låte Kungen ta över. På allvar alltså. Gärna i allians med "Familjen" från Hey Baberiba.



A. The Royalist.

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Har inte du slutat snusa???

2:16 em  
Blogger A. said...

Ehh... jag är jättedålig på att sluta med saker... :-(

Tex har jag alltid en lampa tänd i hallen så det inte är beckmörkt när jag sover så jag inte blir rädd om jag vaknar ;-)

2:24 em  
Blogger Ninde said...

Jo, börjar bli dax för kungen att ta över nu :)

5:00 em  
Anonymous Anonym said...

5 spänn på snuset?????? Jag vägrar!

10:29 em  
Blogger A. said...

Good for you lillbrorsan... :) Efter du satt ner foten lär det aldrig gå igenom...

11:14 em  

Skicka en kommentar

<< Home