torsdag, maj 17, 2007

Ett liten pryl.

Tänk att ett litet instickskort i min nya fina laptop gör att jag kan vara online överallt. Rätt coolt. Nu kommer jag att bli en kvälls och helgbloggare med.

Annars så så jag på något fascinerande igår. Ett par som är ute och går. Fullt kittade. Likadana kläder, magväskor, nya läckra skor och ett par stavar. Och mannen går två meter före sin, vad jag antar fru.
Hur kul är det att gå på promenad med någon om man inte går tillsammans. Det är ungefär som att spela fotboll med varsin boll.

A.

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

Men tror du inte att han går två meter bakom när de är ute och t ex shoppar?

1:21 em  
Blogger A. said...

Jo kanske. Men hur kul är det att göra saker tillsammans om den ena är utom räckhåll... ;)

7:43 em  
Anonymous Anonym said...

Du menar att man ska kunna ta på varandra hela tiden? Om man skulle vilja liksom. Om andan faller på. Jo, det ligger ju förstås nåt i det :)

8:00 em  
Blogger A. said...

Nja, var väl inte exakt så jag tänkte men det finns en poäng i det ;)

9:28 em  
Anonymous Anonym said...

Det är ju självklart att man måste ha möjlighet att ta på varandra;) Sen är det ju inte så dumt att också kunna höra vad den andra säger:)

9:37 em  
Blogger A. said...

Y: Ytterligare en poäng. fy fan för hamna i ett förhållande där man känner att det är enklare att gå två meter före eller bakom för att slippa prata....

Då har jag det bättre med min nya egenhet att prata för mig själv... ;-)

1:13 em  
Blogger S said...

Det där är tydligen ett vanligt beteende i Stockholm. Ofta så går snubben lite framför. Sen om det handlar om stavgång eller löpning. Och jag håller med dig, hur kul är det? Då kan man ju lika gärna skita i att gå tillsammans. Eller är det något jag missat här?

Och jag tycker att någon form av lagstiftning mot matchande outfits vore på sin plats.

10:21 fm  
Blogger Lill-Krizan said...

Du har uppenbarligen inte insett det fina i att spela fotboll med varsin boll. Man slipper passa och kan trixa och skjuta hur mycket man vill utan att få dåligt samvete. Jag tar ALLTID en egen boll på uppvärmningen. Det borde alla göra.

9:36 fm  

Skicka en kommentar

<< Home