torsdag, juni 07, 2007

M-Day minus 2

Bryta på lördag. Finns numer inte på kartan. Eller så ska jag inte säga men skulle bli sjukt besviken.

Frånsett träning så har jag levt ett asketliv nu de senaste veckorn. Ingen alkohol, ingen onyttig mat, mycket vatten, börjat äta frukost. Och som vanligt inför stora matcher så avstår jag givetvis från sex. Nu vet jag inte om det är upp till mig eller en naturlig reaktion hos det kvinnliga könet att avstå det från mig med men det vore ju en trist inställning.

Nu är det två dagar kvar till 30-års krisens mandomsprov. Imorgon hämtar jag nummer lappen. Och det lilla chipet. Tyvärr inte chipset men chippet som ska ta tid på mig när jag stapplar runt på gator och torg.

Men A är nervös. För jag vet att jag är tjurig och dålig förlorare. Jag kommer dessutom bli hånad om jag bryter av diverse folk som givetvis inte ställer upp. Sånt gillar jag inte. Däremot gillar jag att håna folk. En av de saker jag inte slutat med inför loppet....


Oj, klockan är nio, dags för min kvällsdrink bestående av nyttiga saker...



A. Tråkmånsen.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Dålig förlorare säger du. Ja jag skulle faktiskt bli jäkligt förvånad om du gick (sprang) och vann hela skiten. Du får nog ta och bita ihop tror jag :)

10:56 em  
Blogger A. said...

Haha... Ja men vinna för mig är ta mig runt... Man får ha olika mål. Har man ingen marathonkropp (läs väger 42 kilo) så får man ha andra mål - Mitt är att gå i mål...

11:14 em  
Anonymous Anonym said...

Haha. Förresten, jag väntar fortfarande på fylle-sms från dig. Det kom jag på precis nu.

11:38 em  
Blogger A. said...

Mitt alkoholförbud går ut på lördag... ;-)

12:14 fm  

Skicka en kommentar

<< Home