fredag, juni 01, 2007

I glaskulan...

Plockar fram glaskulan. Eller kristallkulan som det egentligen heter och ser framemot helgen. Glaskulor har jag dessutom fått nog av.

Hur kan kula, 13, 14, 16, 17 vara de som vinner på vinlotteriet? Jo, lille Örebroarn drog fel nummer. Märkligt att det dessutom var tre chefer som vann.
När började Örebroarn?
Jo samtidigt som jag. Någon försöker smöra in sig.
Just, om det inte framgick hade jag nummer 15.

Men eftersom jag ändå belagt mig med alkoholförbud inför helgen så gjorde det inget. Jag kan ju ändå inte dricka upp det. Och så var det rödvin. Vilket får mig att somna*

Projektion kallas visst det jag håller på med nu.

Helgen ja, imorgon. 2 timmars löpning.
I lugnt tempo. Riktigt lugnt. Sen börjar den riktiga uppladdningen.
Och kanske ska jag åka förbi Le Twin vars flickvän skaffat ny bil. Inte för att han ringt och bjudit mig men han har nog på allvar inte ringt mig på ett år.
Men jag väljer helt enkelt att se mellan fingrarna med det. Annars skulle vi aldrig höras så jag åker dit.
De brukar ha kaffe.

Söndag. M-Day minus 7. Sallad och vatten för att tömma kroppen på energi. Kanske ett par ägg. Från och med M-Day minus 6 så är det kolhydrater som gäller. Och vatten. Och sportdryck.

Kanske tom en liten utflykt tillsammans med The Brat i vår jakt på sevärdheter och kultur kring huvudstaden. Men han är rätt kass på att komma på saker. Det enda han kommer på är att det finns ett Tågmuseum i staden där han kommer ifrån.
Men vi får se.


Nu ska jag åka och handla middag. Fredagar lagas det inte mat i La Casa A. Inte på snart 2.5 har det hänt.
Och jag tänker inte börja nu.


A.



*betydligt snabbare än annan alkohol....

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag blir alldeles utmattad bara av att läsa om dina planer. Pheewww!

Jag tänker minsann båda dricka vin å äta chips ikväll. Bara för att! Men jag ska ägna dig en tanke :-)

2:44 em  
Blogger A. said...

Det vore jag glad om du ville... Själv sitter jag med en glas vatten. :-)

8:42 em  

Skicka en kommentar

<< Home