tisdag, maj 29, 2007

Snabba omdömen räknas inte...

Daniel Sjölund.

Denna lille ålänning med en kroppshållning som en gam.
Som jag har baktalat den mannen. Så oerhört. Han har blivit jämförd med enbenta-grodor. Med olistiga rävar. Med i stort sett gamla kollega 1-5.

Nu kommer det.

Så fel jag hade. Så in i bomben fel jag har haft de senaste två åren när jag stört mig på dig.

Vem han är? Mannen som avgjorde mot vääärldens lääskigaste klubb* igår. Djurgårn vann. Sjölund gjorde två mål. Mer än så krävs inte.

Sjukt egentligen - A är 30 år. Ska snart det mesta som hör en trettioårskris till inom två veckor. Med andra ord, springa maraton och sen hoppa fallskärm. Kommer förresten vara kanon för ett par risiga knän.
Men jag siktar på något mjukt.

Back to the story.
Sjukt hur lite det krävs för att få mig att le som ett barn på julafton med en konturinslagen cykel i ett paket framför sig. Men å andra sidan. Lika tom hade jag varit om de förlorat.
Därför förstår jag hur AIKarna känner sig.
Precis som de förlorare de är.


A.

Enligt sig själva i alla fall.

Ps. Resultatet var kanske. Bara kanske inte helt rättvist.

2 Comments:

Blogger Peppe said...

"Denna lille ålänning med en kroppshållning som en gam."

A, jag har saknat dej.

8:38 fm  
Blogger A. said...

Jag är tillbaka. På riktigt. Men du försvinner oftare men kortare. Lika mycket abstinens... ;-)

6:45 em  

Skicka en kommentar

<< Home