torsdag, maj 24, 2007

Flexplatser

Flexplatser på Le Office Nouve.

Det betyder att det finns färre platser än anställda på mitt plan. Inga problem. Tror bara det är jag som är här dagligen. Typ. Och man ska kunna sätta sig var som helst och jobba.
I teorin alltså.
Alla sitter exakt lika varje dag.

Och jag har hamnat i dialekthörnan.
En götelaborgare.
En mas.
En örebroare.
En smålänning.

Imorse på fikat vart folk chockade över att jag pratade stockholmska.
Och vad driver alla göteborgare att så fort de träffar på en annan götelaborgare utanför Feskekyrka måste säga "...vad gött att la höra lite götebårrsska..."

Fattar inte.

A.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

E änna jöttebööörjare & jag säger änna aldrig så.....
Trevlig helg, nu drar vi på konferens!

2:55 em  
Anonymous Anonym said...

Och smålänningen sitter och suckar: "Jag tyar inte längre.." ?

3:03 em  
Blogger Björnen said...

Och alla Ståkkolmare skall "tjacka reeeker" så fort de kommer till Feskekyrkan. Härligt när fördomarna haglar! :-D

5:51 em  
Blogger A. said...

PollyPP: Nej, finnas alltid ett undantag som bekräftar regeln... Tack detsamma!
Ida: Han är rätt pigg, tyar en hel del! Rätt rolig också. :)
Björnen: Folk är så inskränkta... tur att vi håller koll på dem. Hehe...

7:19 em  

Skicka en kommentar

<< Home