onsdag, maj 23, 2007

Alla grannars favorit - A.

Sällan har någon smörat så mycket i sitt liv som A de senaste veckorna. Det ska köpas loss lägenheter, BRF bildat med A som chairman. Och ja, chairman. Låter tuffare än ordförande.

Jag pratar med katt-tanten. Men hennes katter. Med gamla Agda. Med gamla Agdas barn som är gamla nog att vara mina föräldrar. Med granntjejen vars syrra jag vill lyncha för att hon kör moppe med trasig ljuddämpare. Med tanten som är plåtslagare.

Sen tar jag det yngre gardet förslagsvis lördagsnätter när jag raglar hem. Där är jag tveksam till om det varit bra. Jag misstänker att de tappar förtroendet för Chairman A när jag ser att de skrattar åt mig och frågar mig hur jag mår. Som att man skulle kunna må dåligt när man ser sina undersåtars leenden...

Men vad de inte vet. Vid La Casa A finns en mysig innergård. Full med barn och cyklar. Den kommer om mina planer inte finnas kvar. Här ska ett Melrose Place skapas. En pool i mitten och endast singeltjejer kommer att få flytta in. Och Heather Locklear och Elisabeth Shue.

Om de vill. Chairman vill.

A vid klubban...