fredag, maj 18, 2007

Lattjo-Lajban dagen

Igår samlades gossarna. Eller mina homeboys som jag kallar dem när vi drar runt i The Northern Hoods (att endast 22% av oss bor där spelar ingen roll) för en Lattjo-Lajban dag.
Ett koncept som innebär att vi tar av oss våra mognadsmantlar och blir som barn igen för ett par timmar eller en dag. *

Efter de sedvanliga sista minuten avhoppen beroende på den klassiska ursäkten - Nja, jag ska vara med tjejen (som givetvis bland gossarna tolkas som "jag får inte för tjejen" och obenhörligen kommer leda till hånfulla kommentarer nästa gång vi ses) så var vi 5 stycken som drog iväg för lek.

Redan i bilen konstaterades det att det var en utmärlt dag för sport och lek. En härlig dag.

Skjuta lerduve-simulator. Golfsimulator och bowling stod på programmet. Som givetvis utformades efter hand. Lerduveprylen var sjukt kul och nästa gång blir det på riktigt. Fortfarande dock inte helt säker på att jag vill se dessa yngre män med ett hagelgevär i handen på riktigt.

Gårdagens upptäckt. En av kompisarna har en Bokstavskombinationssjukdom. Typ. Eller i alla fall den sjukdomen som gör att han ibland bara måste häva ur sig grova ord.
Eller vad säger ni om att efter skickat bowlingklotet i rännan häva ur sig.

"Jävla-kuk-hora-fan" ?

Blev rätt tyst i lokalen. Om man skriker sånt så hörs det rätt bra...
Vi skrattade. Han går numer under namnet Aggro...

Sen åkte jag hem och somnade.


A.

Idag jobbar jag hemifrån. Med internet. Jag är en online-människa även hemma numer. Jag kommer som ni alla andra att bli MSN och bloggberoende. Förmodligen måste jag även spela bort min bil på nätpoker. För det är ju så lätt att vinna.



* Den som nu vill invända att A inte verkar så mogen hur som helst är välkommen med det men tänk då på att jag kommer vara en mycket roligare pensionär än du...

4 Comments:

Blogger Ninde said...

Ha,ha mer lek åt folket. Och lite Tourettes syndrom piggar väl alltid upp? ;)

10:16 fm  
Blogger A. said...

Tourettes heter det ja... Helvetes jävla skitfan att jag inte kom på det ;-)

12:35 em  
Anonymous Anonym said...

Vad är egentligen nöjet med att vara mogen? Jag har inte hajat konceptet.
- vad barnslig du är
- tack
- skärp dig
- nej
- vad naiv du är
- tack
- när ska du växa upp?
- aldrig.

Leka kommer alltid vara roligare än att jobba. Ordvitsar kommer alltid vara roligare än fakta. MSN ÄR KUL. Basta

3:44 em  
Anonymous Anonym said...

I dag handlar Outsiders om Tourettes...men det e mitt i Anna Pihl tror jag & det var ju cpspinnande så jag får nog zappa...

Men det har väl alla minnshor en släng av eller? Iallafall mina vänner and moi...:-)

3:04 em  

Skicka en kommentar

<< Home