torsdag, maj 24, 2007

Lite kär, lite rädd...

Oavsett vem som klipper mitt hår blir jag lite kär i den personen. Nu har jag ringt min lilla frisör. Som är en bestämd dam.
Eller tjej.
Hon frågar raskt var jag har hållt hus? Om jag inte klippt mig sen hon klippte mig sist.
För i så fall måste jag se fördjävlig ut säger hon.

Hur reagerar man på det? Men helt fel har hon inte... Långt är det.

Stammar fram att jag har klippt mig hos hennes kollega. Medan hon var bortrest.
Har du varit otrogen?
-Eh, men du var ju borta...
Jaha, och då kan man göra vad man vill?

Vi bokar in en tid på söndag och jag lägger på. Lite kär men samtidigt inte alls orädd för henne.

Men märkligt är det att man alltid blir lite kär i sin frisör. Och med man menas A.


A.

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

På söndag? Det var en konstig tid.. Låter som att det är nåt fuffens på gång, man klipper ju sig inte på en söndag. Skumt :)

9:54 em  
Blogger A. said...

Hmm... det har jag inte tänkt på. Men det gör man ju inte. Har aldrig hört om någon som klippt sig en söndag... Och det var hennes förslag! Nu blev jag nervösare än innan... ;)

10:46 em  
Anonymous Anonym said...

Japp, man är lite rädd när man sätter sig i frisörstolen. Man överlämnar sitt välbefinnande - åtminstone för den närmaste månaden - helt åt dem. Tänk vilken MAKT de har..

Förresten, min LILLA frisör??? Ska du skickas till mansläger eller vad? ;)

7:58 em  
Blogger A. said...

Gina: Nej, hon är rätt liten... ;-)

8:00 em  
Anonymous Anonym said...

OK, ska tagga ner ;)

6:26 em  
Blogger A. said...

Gina: Ingen fara... Jag kan behöva en åthutning då och då... ;)
Men det blev snyggt!

5:21 em  

Skicka en kommentar

<< Home