fredag, maj 25, 2007

Dagens

Återupptar ett gammalt kärt inslag. Dagens.

I övrigt börjar allt falla på plats. Utom frillan som lever sitt eget liv. Tills på söndag. Men som Ida sa. Vem fan klipper sig en söndag. Jag anar en lax i vassen. Kanske en tandorii lax.

Dagen lunch: Tandoriilax utan tandori... Märklig sammansättning. Eller märkligt namn.
Dagens låt: Ain't no mountain high... har nynnat på den hela dagen.
Dagen läte: Min mage. Oavbrutet. Sen igår. Under teammötet så stirrade alla på mig.
Dagens dag: Fredag.
Helgens mest överraskande: A som belagt sig själv med alkoholförbud. För att han inte kan sköta sig. Eller för maratonets skull. Vem vet.
Helgens mest överraskade: A's kropp som ska hålla sig till vatten. Som dryck alltså.
Lördagens distans : 2.1 mil.

Om ni nu som jag misstänker, reagerar på att jag inte ska dricka alkohol och fuldansa runt på stadens krogar så kan jag ge er en förklaring. Eller ett citat:

"... Inte fan kan du bo här?..."

Sagt av taxichaufför som svar på kommentaren.

- Stanna, jag bor här. Stanna nu. På allvar..."

Mitt på en järnvägsbro....

Och ni som är oroliga över A och hans kollegor. Nej, jag gillar alla en så länge. Konstig känsla. Är inte van vid sånt... ;-)


A.