tisdag, juni 05, 2007

A - Svensson

Lill-Krizan, & CK om du läser, det kommer inte handla om fotbollsspelaren som livnär sig på taco. Utan om Svensson A.

Jag har idag, utan att skämmas över det i tur och ordning svenssonat så att jag borde kunna få byta efternamn.

Idag har jag;
- Gnällt över en ledig dag, att det var bättre förr när man var ledig mer i sträck.
- Pustat högt i solen på lunchen och konstaterat att jag trivs i skuggan. Eller att i alla fall min numer alkisröda-näsa gör det.
- Jag har lagt i en liten eka i plurret.
- Ätit husmanskost.

Dessutom har jag Svensson-planerat morgondagen, vår nationaldag, som jag just hör att Pekka Heino ska
kommentera. Luktar tv-tid för Henrik Johnsson alltså...

Morgondagen.
Jag ska göra sånt som man aldrig hinner med annars som*:
- Rensa rabatter.
- Försöka läsa ut min bok.
- Sitta i solen (det gäller ju att passa på i det här landet)
- Promenera
Och så som kanske inte kvalificerar sig under Svensson men under 30-års kris ta sista milen innan marathon.

Det enda som fattas är ju egentligen en Fru A, två lilla a:n och ett litet hus så lever jag the Svensson dream.
Fast egentligen så är ju det min dröm.


A.

* För jag gör ju så jävla mycket i vanliga fall...

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Två lilla a:n.. Vad gulligt det lät :)

9:39 em  
Blogger A. said...

Vi får hoppas de blir lika gulliga som det låter. Mamman får ett stort ansvar... ;-)

6:12 em  
Anonymous Anonym said...

Tur att du har svensson polare då A.

6:41 em  
Blogger A. said...

Rub it in... Jag kommer och hälsar på :-)

11:20 em  

Skicka en kommentar

<< Home