fredag, augusti 10, 2007

Avdelning : Rätt onödigt

Brevlådan hemma är ett gissel. Varje gång jag ska öppna den så får jag kalla kårar.
Inte för att den i sig är läskig men obehaglig. Men det är ju inte så att det svämmar över med kärleksbrev i den.

Iofs brukar min snälla granntjej då och då stoppa en chokladask i den*

Men hur som helst. Brevlåda = räkningar i A's värld.

Och igår. En påminnelse på en räkning som jag har betalt. På rätt mycket pengar.
Ringer upp och frågar eftersom jag har betalt den. De ber mig kolla igen för de har inte fått några pengar.
Givetvis har de rätt.
Pengarna har XXX Plåt & Smide fått. Kul för dem.

Och givetvis når man dem lättast på telefon mellan 07.00-08.00.


A.

* Som hon fått på jobbet med kort datum men det spelar ingen roll eftersom jag äter den som om den skulle självantändas inom 10 minuter

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Bara att gratulera XXX Plåt och smide då. Varför händer inte sånt där oftare för mig? Okända insättningar från välvilliga strebers?

12:56 em  
Blogger A. said...

Streber? Moi??

1:22 em  

Skicka en kommentar

<< Home