onsdag, augusti 08, 2007

En förtrollad kväll i La Casa A.

Detta beteende inspirerades av Ida.

Dryga 20 grader varmt. Solen har precis gått ner så att jag inte ser den från soldäck.
Här har jag suttit sedan klockan 16 mer eller mindre.
Läst Paolo Coelho.
Druckit iste.
Lagt upp fötterna på stolen mitt emot.
Läst lite till.
Lagat torsk med pepparrotssås och till det en chilisallad med äpplen och tomater, och gurka*
Läst lite till.
Druckit mer iste.
Lett för mig själv åt alla som stressad förbi. Vinkat åt några grannar och folk jag känner.
Nu vid halv tio tog tänkte jag att jag skulle dela det här med någon. Samtidigt som jag hämtade en kall öl** Och vilka passar bättre än er att dela det med?

Men vad säger det här egentligen. Håller A på att förvandlas till en av de där gubbarna som sitter i gungstolar utanför bensinstationer i små hålor i amerikanska öknen i filmer?
Eller har jag haft för lite semester?

Konstiga och bittra fakta. Jag gillar inte myggor. Inte alls. Jag viftar och slår efter dem. Den här sommaren har jag inte fått ETT ENDA myggbett. Det är för dåligt. Riktigt uselt.


A.

* Visst var det något liknande du bjöd på Lois?
** Nog en av få gånger jag på allvar blivit sugen på en öl utan sällskap.

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det är rätta takter, A. Och jag var faktiskt också själv på min balkong igår. Vilka lyxlirare vi är.. :)

11:57 em  
Blogger Ninde said...

Har du inte läst ut Alkemisten än? ;)

8:43 fm  
Blogger A. said...

Hörru du... Redan klarat av Elva minuter och nu börjat på Zahiren faktiskt... Gillar gubben på något konstigt sätt

9:13 fm  
Blogger Ninde said...

Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

9:20 fm  
Blogger Ninde said...

Wow imponerande. Fast de två du läst* är ju å andra sidan rätt lättlästa.. ;)


* Har inte läst Zahiren än. Gillar hans stil med.. :)

9:24 fm  
Blogger A. said...

Jo absolut lättlästa... Men det förtar inte faktum att jag läst dem ;-)

9:44 fm  
Anonymous Anonym said...

nja, tomater, nektariner, purjolök och chili... men nästan rätt. din variant lät dock ganska god!

10:16 fm  
Blogger A. said...

Tomater och chili var ju rätt i alla fall... hehe. Men den rätten var inspirationen ;-)

11:08 fm  

Skicka en kommentar

<< Home