måndag, november 05, 2007

Clownen.

Som en del av er redan läst är jag trött på Clowner. Eller trött och trött. Lite rädd är kanske en bättre beskrivning. Eller tom riktigt rädd.

På festen i lördags fanns en inhyrd clown. Jag hade just berättat om min clown-rädsla för min bordsdam med mål att väcka sympati för mig. Då kommer clownen. Och ställer sig bakom mig. Helt still. Som en sån där obehaglig mimare. Där står han. Och rör sig närmare och närmare.

Sjukt obehagligt tyckte vi. Och inte vågade jag prata som vanligt heller.
Jag stammade.
Min bordsdam såg generad ut. Och till slut så sa han... Hej.

Nu är vi två som tycker clowner är obehagliga.


A.

Ps. När man ska berätta om sin rädsla för clowner blir det dumt om ni av misstag säger dvärgar istället för clowner. Folk kan titta konstigt på en.

9 Comments:

Blogger Ninde said...

Läst "Det" av Stephen Spielberg? ;)

2:39 em  
Blogger A. said...

Absolut. Och vuxit upp med Manne... Kan än idag knappt äta bananer... ;-)

2:47 em  
Blogger Ninde said...

Manne..eew. Klaga inte. Jag blev minsan tillfrågad vad jag tyckte om det programmet. Av någon som kände honom. Hur lätt var det liksom? Eh..jo...nä. Helst inte.

4:31 em  
Anonymous Anonym said...

clowner är läskiga, och människor som har fest och hyr in clowner är helt klart suspekta, du har nog hamnat i riktigt dåligt sällskap

8:33 em  
Blogger 404 said...

Det verkade vara en sympatisk och väluppfostrad clown. Ville väl inte störa ert samtal innan och sen när ni väl såg honom sa han hej. :)

8:35 em  
Blogger A. said...

Dot: Du har rätt som vanligt. Måste byta umgänge.

404: Oväntat att du skulle vara på clownens sida... :-)

9:41 em  
Blogger A. said...

Ninde: Så att du inte känner dig bortglömd. Egentligen ska Manne alltid dissas. Men jag tror att det var för såna här tillfällen vita lögner uppfanns... ;-)

11:13 fm  
Blogger Ninde said...

a: Jag var typ fem år och dålig på vita lögner. Till min mors förtvivlan sa jag att jag tyckte han var konstig..

5:31 em  
Anonymous Anonym said...

Jag är livrädd för både clowner och dvärgar. Så det så.

3:29 fm  

Skicka en kommentar

<< Home