onsdag, oktober 31, 2007

För första gången...

Om man bort räknar Åland som borde tillhöra Sverige och lite hamntid i Helsingfors & Åbo så ska jag för första gången till Finland. Förorten till Sverige.
Helsingfors.
Helsinki.
Residensstaden i Öster.

Nu ska jag kolla om det är så fantastiskt som Peppe säger. Har jag tur kanske man kan komma över en gratistidning. Ska tydligen vara en lokalbloggkändis som styr medievärlden i Helsingfors. Finlands svar på Familjen Schulman & Bonnier.

Ska bli spännande. Kalevala, Vodka, Väinö Linna, Alvar Aalto och Ossi Väänenen är det jag känner till just nu. Och har jag tur så får jag både Memma och en Runebergsbakelse.
Men det vågar jag inte tro på riktigt.


A.

3 Comments:

Blogger Ninde said...

Tips från coachen, håll dig ifrån "finsk orientering" bara. Mycket täta vätskekontroller av typen flytande b-vitamin och Finlandia i småflaskor. Ledande till synnerligen kreativa svar på de sista frågorna..

Gillar du memma? :)

3:38 em  
Blogger Ninde said...

..och jag har också hört talas om den där lokala bloggkändisen. Hon ska vara sjukt mycket snyggare än Schulman.. ;)

3:40 em  
Blogger A. said...

Ninde: Ska vara vaksam mot all sorts orientering. Litar blint till mitt alldeles utmärkta lokalsinne.

Har aldrig provat Memma. :-)

Jo, skulle nästan kunna bekräfta skönhetsryktena som omger den där bloggkändisen. Hon ÄR snyggare än familjen Schulman tillsammans... ;-)

4:51 em  

Skicka en kommentar

<< Home