tisdag, oktober 30, 2007

A gör saker med sin bror...

Jag ska ta med Le Twin på hockey ikväll. Så botar jag tydligen abstinens när fotbollen är slut. Men det är nog dags att lyssna mer på Mamma A.

"Ditt intresse för att se på sport är osunt"

Och jag vet inte hur länge jag kan kontra med kommentaren.
- Så är det inte. Jag gillar sprit också. Och alla vet ju att det och sport inte hör ihop. Jag är komplex.
Den gör henne inte särledes stolt över sin son.
Och kommer jag inte upp med något snart måste jag nog gå på blinddejt med hennes kollegor som hon beskriver som "bra för mig" och "snälla" när jag frågar om de är söta.

Det som står här ovan kan ni sortera in under avd: Jaja, skitviktigt. Verkligen.


A

6 Comments:

Blogger Peppe said...

Man ska akta sig för folk (=dejter) som blir beskrivna som "snälla". Sky dem som pesten.

För övrigt håller jag med din mor.

4:03 em  
Blogger A. said...

Vad ska jag göra annars? Det är inte alla som vill leka med A på veckodagar tex.

Förresten så ska jag till Helsingfors på torsdag...

4:06 em  
Blogger Ängeln said...

I synnerhet när du frågar om de är söta och får det till svar. Höjer onekligen ett varnande finger..!

1:23 em  
Blogger Ninde said...

Håller med ängeln här. Folk som är söta brukar beskrivas som det..

Är lite skeptisk mot familjemedlemmar som matchmakers. Möjligen med undantag av sicilianska mormödrar..;)

2:02 em  
Blogger A. said...

Ängeln: Håller med dig fullständigt. Ser ett stort änglalikt varnande finger framför mig.

Ninde: En siciliansk mormor som sa åt mig att gifta mig med hennes barnbarn skulle jag behöva kaxa upp mig rejält för att våga säga nej till....

2:19 em  
Anonymous Anonym said...

Jag e faktiskt en bra matchmaker, eller hur ;);)

4:37 em  

Skicka en kommentar

<< Home