torsdag, oktober 25, 2007

Lataste plagget ever...

Imorse var det dimmigt när A öppnade sina vackra ögon.
Vid en kvart över 8. Sen telefonmöte vid halv nio sittande i soffan i ett par träningsbyxor.
Och en morgonrock.

Då slog det mig, vad fan har jag på mig egentligen och varför.
Jo. En Morgonrock. Detta plagg som inte går att uppbära med den minsta tillstymmelse till elegans, grace eller ens livsambition.
Morgonrocken.
Den fyller ingen funktion alls. Ingen alls.
Men det finns fler onödiga plagg. Tror jag.
Men finns det något som är onödigare än en morgonrock. Hela konceptet med morgonrock påvisar lathet och motvilja mot att inse att det är en ny dag som startat.

"...Jag har gått upp men är inte beredd att klä på mig därför tar jag på mig denna rock..."

Är något onödigare plagg än morgonrocken?


A.

10 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hef?

3:58 em  
Blogger A. said...

Hehe..

4:02 em  
Blogger Ninde said...

Eeeew :D

Fast morgonrockens enda fördelar går snabbt upp för den som bor inneboende i en fransk familj. Fyra eller fem personer. Ett badrum...

4:59 em  
Blogger A. said...

Eeeew? Så hemsk såg jag inte ut...

5:04 em  
Blogger Ninde said...

Ha,ha var mer Hef associationerna..uuugh.. :D

5:36 em  
Blogger S said...

Åkej, så här är det. I måndagsmorse när jag var säker på att jag skulle dö av köldchock när jag lyfte undan duntäcket så tänkte jag att morgonrock vore optimalt. Syftet med morgonrock är att skydda mot kyla. Det kan aldrig vara fel.

/Sandra snart i en morgonrock

9:14 em  
Blogger Ängeln said...

Skaffa en i röd plysch eller en i paisleymönster. Som en riktig man..

Morgonrocken har följande funktion

1-värmer när man kommer ur duschen och har kladdat in sig i hundlotion och inte har lust att få andra kläder kladdiga

2-Döljer att är naken när det ringer på dörren

3-Det perfekta söndagsplagget i väntan på att kaffet ska bli klart.

1:47 em  
Blogger A. said...

Ängeln: En röd i plysch och jag är Hef...

Men inte öppna dörren naken? ;-)

2:44 em  
Blogger eff said...

Som Dave Berman skrev i en av hans bästa dikter:

and when you asked why I never wear a robe
I had so many good reasons
I didn't know where to begin

10:41 em  
Blogger A. said...

Ef: Bästa "citatet" jag hört. Han har så rätt.. :-)

1:50 em  

Skicka en kommentar

<< Home