måndag, oktober 22, 2007

Mamma A blir ännu mer oroad...

Mamma A's stora problem här i världen förutom världssvält, krig, en växande midja är hennes söner. En beundransvärd egenskap tycker nog vi alla tre bröder A.

  • Le Twin är hon på det stora hela nöjd med. Han kunde höra av sig oftare till sina bröder tycker hon. Men en bra son.
  • Lillbrorsan suckar hon mest åt. Men han är ju lillchippen så hon låter honom vara. Han är ju ändå på behörigt avstånd. En ganska bra son
  • A är hon mest nöjd med generellt. Antagligen är han dessutom den snällaste och mest pålitlige av bröderna. Den som kommer att få dra det tunga lasset för familjen senare i livet när det gäller att fösa in Mor och Far A på ett hem. Men problemt är att A är singel och det kan hon inte förstå, ska det vara så svårt att träffa en tjej.*

Men om hon sett A igår kväll hade hon blivit djupt oroad. Ensam hemma lyssnande på musikallåtar. Hade hon sett det hade förmodligen pappa A muttrat om att det kanske inte är så konstigt att han inte har en tjej.
Allt det här fick mig att fundera lite och göra en enkelt enkät.**

Jag ringde en kompis och frågade om han tyckte Dont Cry for me Argentina var en bra låt. Det gjorde han. Så pappa behöver nog inte oroa sig.

A.

* Vilket då och då leder till att Mamma A hittar lämpliga objekt. Som alla råkar jobba på hennes jobb.
** Vetenskapligt framlagt med frågan "visst fan är den låten bra?" Fick ett JA till svar och han har tjej...

8 Comments:

Blogger Ninde said...

Hm, ledsen att behöva säga det här. Men "javisst. det är en bra låt". Är inte det sånt killar brukar säga när de vill att man ska lägga på så att de kan fortsätta titta på slutspelen eller nåt? ;)

9:19 fm  
Blogger A. said...

1. Jag ringer givetvis inte under viktiga slutspelsmatcher.

2. Det är inga viktiga slutspel på gång nu. (och den som säger fotboll vill jag bara tala om att där är det slutspurt i serien. Ingen slutspel.

3. Sååå skulle aldrig mina kompisar göra.

4. Du kan ha rätt.

3:44 em  
Blogger Ninde said...

1. Curlingfinalen? Formel-1?
2. Det kanske var bortamatch?
3. Säker på det?
4. Vaddå k a n ha rätt? Jag är tjej. Vi har alltid rätt. Har du inte lärt dig det än? ;)

4:14 em  
Blogger A. said...

Jo det har jag lärt mig men för min egen bräckliga manlighets skull försökte jag säga emot. Dumt av mig...

5:03 em  
Blogger Ninde said...

Trodde inte du gav dig så lätt.. ;)

5:22 em  
Blogger A. said...

Haha, vad sött naiv du är som tror på allt ;-)

7:14 em  
Blogger Ninde said...

Ja,jag vet. Ett av mina av karraktärsfel. Tror på mindre och mindre dock..

8:48 fm  
Blogger A. said...

Bra karaktärsdrag iofs ;-)

3:26 em  

Skicka en kommentar

<< Home