torsdag, november 08, 2007

Den ultimata korven

Igår efter en alldeles för lång dag kom jag fram till att det enda jag orkade äta till middag var tre grillkorvar på Statoil (Statwurst) i samband med att jag tankade.

Därför har jag gjädjen att presentera den ultimata korven.

1 st grillad korv.
1 st bröd*
Sen en jämnbördig blandning av stark senap, vanlig senap och ketchup.

Som bonus kan man spilla lite på jackan när man äter den. Men godast är den med denna blandning. Det kan ni tänka på nästa gång ni äter såna.



A.


* första person att säga att brödet borde nämnas först blir spärrad.

9 Comments:

Blogger Ninde said...

Men ärligt a? Korv på Statoil? Har du någon aning om hur länge de där svettiga stackarna har legat där och samlat bakterier? Ewww...

8:22 fm  
Blogger A. said...

Men ärligt Ninde. Korv på Statoil? Har du någon aning om hur länge jag svettats på kontoret och blivit hungrig? Mmmm...

8:36 fm  
Blogger Peppe said...

Rena dej människa!

10:15 fm  
Blogger A. said...

Rena mig? Jag gillar faktiskt såna korvar. Och sen är korv bra för människan.

10:35 fm  
Blogger Ninde said...

Visserligen har du en kvinnlig chef men jag trodde ändå det var gymet och inte jobbet du svettades på. Dessutom ställer jag mig en aning tveksam till det eventuella näringsvärdet i en "Statwurst". Håller med Peppe, "rena dig". Innan vi skickar Anna Skipper på dig ;)

11:47 fm  
Anonymous Anonym said...

Naj naj naj, Dennis korv med honeymustard & rostad lök sarr e va!

12:44 em  
Blogger A. said...

Ninde: Anna Skipper skrämmer mig. Hon borde skrämma sig själv...

PollyPP: Jo men orkar man inte så har jag hört att näringsvärdet är bättre om maten ligger länge...
Det är matens variant av att äta långsamt.

2:00 em  
Blogger Annalyza said...

Ketchup är en styggelse.

Och mina vänner, håna inte korv på Statiol.

Den är en av de få restauranger vi har här på ön vintertid.

3:56 em  
Blogger A. said...

Lyssna på Annalyza nu... Ketchup is optional :-)

4:13 em  

Skicka en kommentar

<< Home