fredag, december 21, 2007

Julmiddag och A blir irriterad på kollega...

Igår hade vi en liten julmiddag med jobbet med en liten efterföljande utgång. Det var på en mindre italiensk kvarterskrog och sen lite utvalda som följde med A och drack lite drinkar.

På jobbet i år delas inga julklappar ut. Vi skänker till barn istället. Sammanlagt en massa miljoner faktiskt. Fint så. Men en liten sak fick vi. Och alla satt och klämde och vred, och vände och skakade på paketet.
Värst var den kroniskt nyfikne A. Som dessutom inte ens var i närheten av att komma på vad det var. Och just när jag precis ska ge upp och verka lite vuxen så utropas det glatt.

"jag vet vad det är"

Det viskas, tisslas och tasslas. Och givetvis nickar hon som köpt presenterna. Fan vad irriterad jag var för att jag inte kom på det.
En halvminut i taxin klarade jag mig från att öppna det. Inte en sekund längre.

En desajnad nötknäppare och nötter.

Så nu ska jag hem och knäppa nötter. Och imorgon ska jag köpa lite julklappar. Om ni ser någon som stannar på varje korvställe längs Drottninggatan och muttrar över att det är en massa folk ute så kan det vara jag... säg hej.


A.