lördag, december 15, 2007

Saker jag saknar...

Nu när jag kommit upp i medelåldern är det vissa saker som man saknar. Och då menar jag inte bara bugg, hockeypulver och att kunna skolka utan att få dåligt samvete*

Men igår när jag körde bil och låg bakom en övningskörare så tänkte jag på hur jävla mycket mer spännande det var att köra bil när man inte fick köra själv.
Varje bil var man lite nervös när man mötte.
Man satt så nära ratten att näsan nästan slog i vindrutan.
Vad som helst kunde hända när som helst.
Som motorstopp.
Att pappa A drog i handbromsen.
Att en bil man mötte i The Northern Hoods hade en lika nervös övningskörare som man kände bakom ratten. Och man vågade knappt släppa ratten för att vinka.

Igår mötte jag massor med bilar. Ingen gjorde mig nervös.
Det gjorde däremot en bil bakom mig. Polisen. Som till slut stoppade mig för att blåsa och visa körkortet. Två poliskvinnor. Som gjorde mig nervös och fnittrig.

Det är något speciellt med polistjejer. Vilket få mig att tänka på en kompis raggförsök på en kvinnlig polis. Sjukt kul...

A.


* Vilket jag naturligtvis inte vågade ändå.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Min pappa tror fortfarande att jag övningskör. Förra veckan drog han tag i ratten. Det är tydligen där bromsen sitter...

2:53 em  
Blogger Ninde said...

Ha,ha .."det var en kompis till mig som"...;)

Och nu kommer vi alla tro att det var ditt eget raggningsförsök. Om du inte bloggar om det förståss.. :D

9:21 fm  
Blogger A. said...

Hehe... klart det var en kompis. ;-) Måste nog berätta historien ändå...

11:11 fm  

Skicka en kommentar

<< Home