torsdag, december 13, 2007

jaha, han...

Svar jag mötts av på morgonen när jag inlett samtal med :

Hej, jag heter A, jag fick ditt namn av XX och jobbar som XX XX XX och hoppas du kan hjälpa mig?

Svar:

- Jag? Han hon gett dig mitt namn? (nej, jag chansade på dig bland alla 21 000 anställda i koncernen)
- Och vem är du? (Jag sa just det)
- Nja, inte mitt bord, om du ringer Lunkan kanske? (vem fan är Lunkan?)
- Nehe du, hehe. Då förstår jag att du har problem, prova med Krohn... (sagt av Lunkan)
- På allvar? Ska jag kunna det här? (jag hoppade det)
- Det där känner jag igen, ringde inte du mig förra veckan? (Nej, eller kanske...)


Just ja, teknisk personal allihop...


A.

2 Comments:

Blogger 404 said...

Nu hoppas jag att du inte räknar in Le IT-support bland sådana därna personer. :)

7:30 em  
Blogger A. said...

Inte alls. Där får man raka besked..:-)

8:04 em  

Skicka en kommentar

<< Home