onsdag, januari 02, 2008

Snodd som tusan...

Vad gjorde du 2007 som du aldrig gjort förut?
Hoppade fallskärm, köpte en verkligen nybil.

Håller du dina nyårslöften och ska du ge ett för 2008?
Håller dem inte men ska faktiskt försöka spara pengar och ha semester i år.

Fick någon i din närhet barn?
En jäkla massa. En pandemi.

Dog någon i din närhet?
Nope.

Vilka länder besökte du?
Malta.

Vad skulle du vilja ha 2008 som du saknade 2007?
Jag skulle vilja ha en tjej. Och semester.

Vilket datum från 2007 kommer du minnas, och varför?
26:e Augusti. 14 Februari. 17 Oktober. 10 December. Därför.


Vad var din största åstadkommelse?
Att jag bytte jobb från de små elaka varelserna som kommer jättelångt österifrån. Aldrig varit så glad sen McD öppnade i The Northern Hoods.


Vad var ditt största misslyckande?
Att jag inte tog mig runt Maraton, jo jag vet. Det händer inte skitmycket i A's liv...


Vems beteende förtjänade att firas?
Ganska mångas. Jag väljer mitt eget eftersom jag är en ganska så underbar person. Och dessutom snäll. Och glad. Jag tror det är ett bra val.


Vems beteende gjorde dig ledsen eller arg?
Linda Rosing. Alltid ledsen när jag läser om henne.

Var tog det mesta av dina pengar vägen?
Tragiskt nog krogen eller taxi. På tredjeplats Lillbrorsan. Ni förstår varför jag inte åker på semester va?


Vad gjorde dig jätte, jätte, jätteexalterad?
Hörni, det är en barntillåten blogg det här, men det som gjort mig mest exalterad med kläder på är definitivt att hoppa fallskärm. Om man nu kan sätta likhetstecken mellan livrädd och exalterad.


Vilken låt kommer alltid att påminna dig om 2007?
Ingen alls. Absolut ingen alls. Inte ens nära. Kommer inte ens ihåg en endaste låt från förra året.


Bästa filmer 2007?
Vet verkligen inte. Gudfadern?

Vad önskar du att du hade gjort mer av?
Skulle ha tränat mer, läst några böcker till, inte slutat spela fotboll och försöt komma över min stora förälskelse. McD....

Vad önskar du att du hade gjort mindre av?

Slöat och hittat på undanflykter för att inte träna som tex

"...onödigt om jag går dit, då kanske någon annan som verkligen vill träna inte får plats..."


Favorit TV-program?
För många. Jag har inget liv och vill inte diskriminera något program genom att glömma det. Det sämsta är med Alcazar-bögen och Anna Book. Återigen 1o minuter jag aldrig kommer att få igen.


Vilken var den bästa boken du läste?
El Choco. Grym läs.
Annars så är Göran Perssons bok sjukt rolig. Men det vet nog inte författaren om....

Vad gjorde du på din födelsedag?
Hoppade fallskärm, drack drinkar och dansade i otakt hela natten. I den ordningen.


Hur skulle du beskriva din stil 2007?
Lagom läcker blandning av kostym, jeans och en och annan skjorta eller tröja. Tidlös är ett ord som slår mig.

Hur höll du dig ifrån att bli galen?
Jag åt onyttigt och såg mycket på tv. Sen så duschar jag ofta också.

Vem saknar du?
Saknar nog ingen. Jag är bra på att ta hand om mig själv.

Vem var den bästa nya personen du träffade?
Någon av alla mina nya kollegor som jag verkligen gillar till skillnad från de förra asen...

Berätta om en värdefull läxa du lärde dig 2007:
Du kan inte allt A. Och folk är inte så ärliga som de borde....

Lärde du dig något nytt under 2007?

Hur mycket jobbrelaterad som helst. Säkert en jävla massa till. Som jag inte kommer på nu.


Vad vill du lära dig under 2008?
Språk. Redan köpt en språk-cd till bilen. Fram till sommaren spanska. Sen franska.


Och ja den här listan är snodd. Men listor är till för att stjälas.

Sen kan jag inte förstå hur hälften av Sveriges befolkning måste för korta frasen "Gott nytt år" till "Gott nytt"! Vi pratar om 1 (ett) ord. Why?


A.

3 Comments:

Blogger Peppe said...

Bra lista.

9:13 fm  
Blogger A. said...

Jag är ganska nöjd med den själv ;-)

11:12 fm  
Blogger Urax said...

Jag snor den också då =)

10:19 em  

Skicka en kommentar

<< Home