torsdag, oktober 23, 2008

Dan för dan...

Imorgon är det fredag.

A ska dricka afterwork öl och hoppas på en all-niter. Minst.

Idag. Kundmöte på morgonen och ett bevis på att talesättet att det man inte har i huvudet får man ha i benen. Alltså fick jag panikåka till The Southern Hoods från The Northern Hoods innan besöket för att sen swischa tillbaka till City. Inte bra alls.
Men säkert första gången jag varit först till jobbet. Och gått därifrån innan någon annan kommit ens.

Annars är det manlig kärlek när ens favvokollega kommer med en blommönstrad dammsugare som han köpt åt mig. Med motiveringen att jag är gladare när jag äter socker.

Och förresten, vad är det som gör att folk inte kan vara trevliga mot kassörskor. Stör mig till vansinne.
Idag hojtar en gubbe om att "Öhhh... ska ni inte öppna en kassa till..." Det var 4 stycken inklusive den som betalade före honom.

Och eftersom jag är en människa som är mycket för rätt och fel. Och framför allt för spydiga kommentarer så berättade jag högt för min kompis i telefonen hur trött jag var på människor utan hyfs och att jag hoppades slippa bli så bitter över mitt liv att tre minuter extra i en kassakö skulle reta upp mig.

Och allt detta gjorde jag givetvis efter att ha blängt surt på gubben.**

Imorgon ska jag ha jeans och t-shirt på jobbet. Det ska bli kanonbra.
Sen ska jag dricka så mycket öl att schlager blir bra och jag tror jag kan dansa.
Det ni!



A.

*Eller i det här fallet gaspedalsfoten.
** Och givetvis samtidigt konstaterat att jag skulle kunna ta honom om han ville slåss. Eller åtminstone springa ifrån honom.

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

"Sen ska jag dricka så mycket öl att schlager blir bra och jag tror jag kan dansa."

Oh, lord.
Borde det inte gå ut en varning till allmänheten imorgon?

7:20 em  
Blogger A. said...

Tror du att det behövs en sån? ;-) Hmm...

Kanske kan skicka ut en då. Blir väl ensam ute imorgon. Fan...

7:44 em  
Blogger Ninde said...

"Annars är det manlig kärlek när ens favvokollega kommer med en blommönstrad dammsugare som han köpt åt mig. Med motiveringen att jag är gladare när jag äter socker."

Vet inte om jag skulle kalla det kärlek om jag hade en kollega som självmant erbjöd sig att droga mer mig för att jag skulle bli lite gladare och trevligare att jobba med..;)

8:56 fm  
Blogger A. said...

Enligt min livssyn så ja. Och att han vill ha tillbaka den glada A är det väl inget fel på?


Skulle vara mer orolig om han försökte få mig på dåligt humör. Men alla gillar olika saker...

1:04 em  
Blogger Ninde said...

Och a blir alltså bitsk och sur om man inte ger honom socker. Är du en häst eller? ;)

1:47 em  
Blogger A. said...

Hingst Ninde. Hingst :-) Och inte ett enda skämt om vallack tack. :-)

3:06 em  
Blogger Ninde said...

Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

3:33 em  
Blogger Ninde said...

Bah, skulle aldrig falla mig in. Finkänslig som jag är drar jag inga skämt om avelsklasser eller språngavgifter heller. Nope. Not me. Ha ha ;)

3:34 em  

Skicka en kommentar

<< Home