onsdag, oktober 22, 2008

Dagens tips. Eller hur du äter en riktigt dyr lunch...

Imorse hoppade jag upp ur sängen med ett leende*.
Tänkte att idag är bra dag för en vit skjorta och en rosa slips. En typisk rosa-slipsdag.
En grym hårdag.
Inte så långa bilköer från The Northern Hoods.

Kommer till jobbet. Hänger av mig kavajen. Man skulle kunna säga att jag svassar runt i min vita skjorta och rosa slips och ser cool ut.

Hämtar en kopp kaffe. Och lutar mig mot kaffeautomaten.
Vem fan lutar sig med ryggen mot en kaffeautomat.
Jag gör det.
Det slutar med en stor fläck mitt på ryggen i brunt. Snyggt som fan. Dessutom märker jag den inte innan jag ska gå på lunch då en kollega försynt påpekar det.

Lunch. Pastastället. Med grymma cannelloni. Tar av mig slipsen för att inte spilla på den.
Andra matbiten ramlar av gaffeln och glider med tomatsås ner för min vita skjorta.
Ni som bor i småstäder. Som Göteborg kanske inte har det problemet men det är inte direkt gratis att äta ute. Riktigt dyrt skulle jag kunna sträcka mig till.

Måste man då dessutom köpa en tröja på lunchen för att inte se ut som en idiot inför eftermiddagens kundbesök är det inte roligt.

Så nu går jag runt i en fin lila tröja hemma i La Casa A.
Och åt en lunch för 600 spänn...
Kul.

A.

* jag muttrade inte så mycket.

3 Comments:

Blogger Ninde said...

Wikipedia:"En haklapp fästs runt halsen och täcker framsidan av bålen i syfte att skydda kläderna från nedspillning, särskilt under en måltid. Haklappar används av barn, men även av många äldre och funktionshindrade. Det förekommer även att vuxna använder haklapp i samband med måltider med stor risk för spill."

Kanske en rosa som matchar slipsen. Med vita nallebjörnar? Säkert billigare än en ny tröja iaf ;)

5:24 em  
Blogger A. said...

Haha... Ingen dum ide du... :-)

5:25 em  
Anonymous Anonym said...

Canneloni, så hetter de små gynnarna ja.

9:47 em  

Skicka en kommentar

<< Home