måndag, oktober 27, 2008

Le Helg

Ännu en helg till ända. Så skönt att man kan få lugna ner sig lite på jobbet igen.

Le Helg innehöll en massa öldrickande i fredags. En utkastad kompis från krogen. När blev det förbjudet att ta balanssteg? Samma kompis som hade tappat bort garderobskvittot.
Och sen en A som smet iväg tidigt från båten Gud glömde.
Aldrig mer.

Lördag hemma i soffan och kollandes på världens bästa Beckfilm. Money man.
Antagligen den film där Gunvald befäster sin roll som hårdast i världen.

- Gunvald, vad menade Gavling med att jag skickar torpeder?
- Ingen aning. Han var väl skärrad. Stackarn.

Sen söndag. Städa. Putsa och feja.
Dammsugning kan vara det tråkigast i världen.
Som god två kommer att moppa golv. Men det är lite roligare men inte mycket. Sen total renovering av mina tre krukväxter som verkar tycka att det är sjukt tråkigt att bo hos A.
Och medan jag ändå lekte hemmafru passade jag på att baka bröd.
Sen slocknade jag i soffan klockan 19...

Så helgens ord lär ju vara produktiv.


A.

9 Comments:

Blogger Ninde said...

Har du inte lärt någonting av mina varnande inlägg? Efter ett visst klockslag är den där båten bara full av desperata snubbar som raggar på allt som rör sig..

Men Gunvald är cool. Inte så cool som Leif GW dock. Men snyggare.

11:31 fm  
Blogger A. said...

Gunvald är sjukt mycket coolare än LGW. Det är som att jämföra en hästhoppare med ett hockeyproffs ju...

12:19 em  
Anonymous Anonym said...

Jag är fortfarande så sjukt impad av att du bakar bröd. Sluta aldrig med det!

12:36 em  
Blogger A. said...

Ida: Hehe... Något måste jag ju sysselsätta mig med... :-) Gott blir det också. På riktigt alltså...

12:58 em  
Blogger Ninde said...

a: Ledsen att behöva vara den som berättar sånt här för dig. Börja inte gråta nu. Men.. Gunvald finns inte på riktigt..;)

Och hästhoppare och hockeyproffs var en dålig jämförelse. Båda är coola sporter men olika. Ska du dra motsvarande jämförelse kan du ta (häst)hoppning och golf. En riktig sport mot en låtsassport med konstiga handikapp och fula små elbilar..

1:25 em  
Blogger A. said...

Ninde: Det finns han visst. Så det så.

Hehe. Golf är ingen sport. Sport är det när man får tacklas... Eller åtminstone får en pulshöjning. Precis som skogspromenad inte är en sport.

3:32 em  
Blogger Ninde said...

Nä.

Nej, golf är ingen sport där är vi eniga.

Sport är det om man blir tacklad av någon som väger 500 kg mer och sedan får en bom i huvudet..;)

4:07 em  
Blogger A. said...

Är inte det handhavande fel egentligen?

4:11 em  
Blogger Ninde said...

Ha,ha sant. Har således inte hänt mig. Än..;)

4:29 em  

Skicka en kommentar

<< Home