onsdag, oktober 08, 2008

Mr Walker

Vissa dagar går A runt på staden som en vanlig man. Lite roligare än den vanlige mannen iofs men nästan vanlig.

Imorgon är en sådan dag.
Jag har blivit medbjuden gubbarna och några av damerna att följa med ut och dricka öl.

Och lite sött på något konstigt sätt är det när frågan från Kollega L och Kollega K lyder så här.

"... Hörru* A, har du lust att följa med och ta en öl och äta lite imorgon kväll. Fast du kanske inte vill hänga med oss. Vi är ju lite äldre än dig så det blir ju inget disco sen liksom... Du kan ju se det som att du luftar oss tanter och gubbar..."

Jag spelade svår ett tag. Under den tiden dansade jag lite inombords.
Dansade Las Ketchup-dansen. Men bara inombords.

Sen svarade jag lite coolt att det skulle vara trevligt. Där någonstans gick jag över till Maccarena.
Inombords.

Jag ska lufta tanter och gubbar på stan.
Bara de inte har någonslags konstig nyckelbytarklubb.


A.

* Hörru sa de inte men jag gillar uttrycket.

9 Comments:

Blogger Winnie The Pooh said...

Nyckelbytarklubb?
Är de bara utefter din kropp, alltså? Typ -Aha, lite lammkött vorej trevligt som omväxling?
(I den här landsortshålan på västkusten är jag bor betyder Nyckelbytarklubb Swingersklubb, men ni Sthlmare kanske har en annan, lite modernare och trendigare tolkning? I så fall kan du väl bortse från den här kommentaren, du gullig...)

5:06 em  
Blogger Winnie The Pooh said...

Mitt tangentbord är fortarande kass...

5:07 em  
Blogger A. said...

Nej då det var lite det jag menade.. :-)

Landsortshåla från på västkusten? Göteborg? :-)))

5:15 em  
Anonymous Anonym said...

Hörru är ett underbart ord, serru funkar lika bra det:)

6:52 em  
Blogger emster said...

Lufta tanter och farbröder. Kul. Men varning för ju äldre de blir desto mer galet går det till närn de ska "ta en öl".

Vild & Skild du vet...

9:48 em  
Blogger Winnie The Pooh said...

GBG, it is!

10:31 em  
Blogger Ängeln said...

Så egentligen är de ute efter att dra ner unge Herr A i fördävret. A är ett litet lamm på väg till slakt.

A-du får nog träna på att ha en söt uppsyn. Tänk Lambi... och det här kanske inte är en historia att dra för mamma A på söndag.

Joooo mamma vet du vaaaad? I förra veckan var jag på swingersklubb med mina kollegor och de kallar mig för Lille Bäää...

8:19 fm  
Blogger Ninde said...

ängeln: Tror du kan ha lite rätt där... *fniss*

a: Nej såklart ingen historia för Mamma A på söndag. Men för bloggen..:D

9:37 fm  
Blogger A. said...

Änglen: Träna på att ha en söt uppsyn? Den kommer naturligt... ;-)

Och nja, blir jag indragen i något sådant håller jag mamma utanför...

Ninde: Oväntat att du höll med Ängeln. Som ler och långhalm...


Fru r: ;-)

Emster: Tror du är något på spåren...

1:25 em  

Skicka en kommentar

<< Home