måndag, oktober 06, 2008

Le Måndag

Jan Westerlund*. Konfrencier i Globen och någonslags publikvärmare. Ett bevis på att vissa gör vad som helst för pengar.

Fascinerande att så många som är på NHL hockey är där mer för att gallskrika "deeeeåååååå" och klappa händerna när Westerlund ber om det än för att se hockey.
Eller för att ha på sig tidernas fulaste klädesplagg - Hockeytröjan.
Kändes som jag var i Jönköping, Göteborg eller Ö-vik där den fortfarande är det hetaste man kan ha på sig.

Om jag skrek?
Japp.
Jag skrek åt Daniel Alfredsson att åka hem till Göteborg. Sen kom Sudden och jag fick rysningar över hela kroppen.


Mitt anbud är inlämnat. Äntligen. Äntligen.
Jag har slitit som ett djur. Är värd en liten belöning tycker jag. Bonus kallas den visst. Och mat.
Vilken mat jag vill.

Nu väljer jag mellan tacos. Eller hemlagad pizza. Eller något annat.
Jag lider av fantasibrist.


Update: Nej, Le Twins unge vägrar komma ut. Kommer bli en envis rackare.
Nu håller vi tummarna för att det blir en kille bara.


A.

*Jan Westerlund. Stockholm Live. Typ inte rolig alls.

12 Comments:

Blogger Ninde said...

*Tss* Vilka fördommar du har! Hur många gånger har du varit i städer som Ö-vik? Eller vet du ens vart det ligger? ;)

5:10 em  
Blogger A. said...

Värst vad du vart på defensiven då... Hur många gånger jag vart där. Tillräckligt många. Samma sak med Jönköping. Hockeytröje-Mecka.

Gärna med jeans som sitter på halva arslet, Dressmankallingar, rinnande snus och en Von-Dutch keps...

5:14 em  
Blogger Ninde said...

Såklart. Tala inte illa om Foppaland..Du bytte inte om innan du åkte utan körde samma klädstil som hemma i Northern Hoods alltså? I see...;)

Och Jönköping är väl snarare Frikyrkotröjemecka?

5:34 em  
Blogger A. said...

Jo men Jkpg har fått för sig att de är en sport stad och alla vråla Hååååve. En klubb utan känsla med en töntig tjur som symbol - Då gillar jag Floppaland bättre. Till klädseln i Jkpg kan man byta ut snusdosan i bakfickan som de har i Ö-vik mot bibel...

5:36 em  
Blogger Ninde said...

a: Nä, verkligen töntigt av dem att ha en tjur som symbol. När man kan ha en pudelrockare i spandexbyxor som vissa andra orter...;)

(Och du borde kolla upp din stavning hörru ;)

5:42 em  
Blogger A. said...

Min blogg, där stavar jag hur jag vill hehe...


Och jämför inte Joey med en blåtjur tack... ;-)

5:50 em  
Blogger Winnie The Pooh said...

Tänkte ge mig in i debatten, men ser att Ninde redan gjort ett utmärkt jobb!

8:59 em  
Blogger Ninde said...

a: ..och jag räknar hur jag vill i min..ha ha ;)

fru r: Tackar..:)

9:57 fm  
Anonymous Anonym said...

Bor jag i Jönköping? Ja.
Är jag HV-fan sedan 13 år tillbaka? Ja.
Äger jag en hockeytröja? Nej.
Äger jag en bibel? Holy shit nej.

Där föll din teori. Tycker jag. Typ.

10:50 fm  
Blogger A. said...

Ida: Du vet att du aldrig räknas in i mina fördomar mot Jkpg... Men de andra jag känner där nere ser faktiskt ut så... :-) Men de är killar och rätt fula.

Fru R: Ninde gör alltid ett bra jobb. Det är hennes signum att tjafsa emot.

Ninde: Hehe. Sant. Det där fick jag tillbaka snabbt...

10:56 fm  
Blogger emster said...

Det är roligt med fördomar.

Eller?

7:41 em  
Blogger A. said...

Emster: Fördomar är jättekul!

I alla fall om man själv känner till att det är fördomar :-)

Sen är jag osäker på om det med Hockeytröjan är en fördom i och för sig...

9:41 fm  

Skicka en kommentar

<< Home