torsdag, oktober 09, 2008

A skrämmer man inte så lätt

Snart är det dags.

Trevlig öl och matkväll med gammelkollegorna eller swingersklubb som jag inte kan berätta för Mamma A om.

Rätt säker på att det blir trevligt. Men jag tar inte med mig några nycklar.

Annars har vi ett problem. A fryser inte.
Aldrig.
Man skulle kunna säga att jag är stenhård. Men nu. Jag har inte ett enda element som funkar i La Casa A. Och när jag ringer och felanmäler det med motiveringen att det är rätt kallt när ett klinkergolv i badrummet håller 8 grader så får jag kastat tillbaka av tanten

"...Men har du vridit på elementen då?..."

No shit Einstein. Ska man vrida på dem. Det hade jag inte fattat.
Nu är det antagligen en kontrollfråga de måste ställa. Annars tror hon nog att jag är en idiot. Men att vrida på elementen förstod jag var ett krav. Jag la dessutom till att jag kollat alla säkringar också. Då får jag till svar

"jaha, sånt fattar jag ändå inte så det behövde du inte säga. De kollar sånt..."

Men de kollar inte om jag vridit på elementen var jag sugen på att fråga. Men det gjorde jag inte. För jag är så väluppfostrad. Och tackade istället för hjälpen och pekade finger åt första bilist som jag tyckte gjorde fel.

Sen blev jag rädd. Jätterädd och ångrade mig.


A.

4 Comments:

Blogger Ninde said...

Just be careful out there...;)

4:09 em  
Blogger A. said...

Jag var jätteförsiktig... :-) Höll mig på ena kanten och var tyst.

10:18 fm  
Blogger Ninde said...

Puh..var lite orolig där ett tag..;)

10:37 fm  
Blogger A. said...

Det behöver du inte vara. Kan ta vara på mig själv lite så där lagom bra ;-)

12:22 em  

Skicka en kommentar

<< Home