måndag, november 03, 2008

Frågestund.

Den här listan har jag skamlöst snott av Ninde.

1. Vad heter du? Det börjar på A och står i min mailadress.
2. Vem tror du att du är egentligen? En lagom tjock man i mina bästa år.
3. Är du för lång eller för kort? Inget men skulle jag få välja så lite längre. Beachvolleybollnätet igår satt högt. Om jag nu inte varit spänstig som en Impala.
4. Hur gammal skulle du vilja vara? 65. Då är jag nämligen pensionär och ledig. Pension är bortkastat på gamlingar. Det är nu man orkar vara ledig.
5. Vad heter du i andranamn? Ett familjenamn. Typ som Kungen.
6. Vad står FB för? Flashback eller Facebook? Beror på. Vill jag veta vem "Tv-kändisen" som misshandlat frugan är så lätt Flashback. Annars Facebook.
7. Är du en teaser eller en pleaser? Ingen aning. Men jag gillar att reta folk. Men det var knappast generellt frågan gällde egentligen va?
8. Har du funderat på om din pappa verkligen är din pappa? Aldrig.
9. Har du varit med om något konstigt som du inte riktigt kan förklara? Nej. Egentligen aldrig.
10. Din vän har kommit över en summa pengar i ett brott där ingen människa kom till skada. Skulle du ljuga för polisen för att skydda din vän? Skulle sjunga som en fågel. Han åker dit. Hatar folk som inte kan låta andras saker vara.
11. Lakrits eller vanilj? Vanilj. Lakrits är äckligt.
12. Pratar du för dig själv när du är ensam? You Bet! Säger alltid hej och hej då när jag kommer hem/går. Dessutom kan jag träna på saker jag ska säga högt för mig själv i bilen.
13. Gud är: en kraft, en person eller en projektion? Eller påhittad?
14. Vem kommer först? Den som är snabbast. Så är det alltid.
15. Är du tyst eller högljudd i sängen? Beror väl på hur bra tjejen är?
16. Har du fejkat en orgasm? Lätt. Flera gånger.
17. Vilket ställe vill du besöka “när det hände” - Area 51 eller Studio 54? Studio 54. Aliens är bluff. Och dessutom skulle jag vara snygg i en disco-outfit.
18. Fem låtar i soundtracket till ditt liv: Ingen aning. Kan inte komma på fem låtar jag ens gillar just nu. Men låtar på svenska.Jag är svensk. Och min film är på svenska. Och glada låtar. Alltså inte självmordsmusik som Kent.
19. Vilken av dem ska spelas på din begravning? Blaze of Glory med Bon Jovi.
20. Tre sorters godis eller snacks som du gillar: Skumsvampar. Gelegrodor och Rollokolor.
21. Handlade fråga 11 om glass? Kommer jag inte ihåg. Skulle svarat lika ändå.
22. Vem spelar huvudrollen i filmen om ditt liv? Val Kilmer. Enklaste frågan av alla.
23. Vilken bok läste du senast? Maffian. Den kompletta guiden till organiserad brottslighet.
24. Skriv fyra märkliga saker om dig själv, varav en är sann och tre är falska! Jag hade hellre spelat hockey än fotboll. Jag ville länge ha en syster. Jag har svårt att inte ha musik på när jag gör något. Jag har en pall i duschen för att jag inte orkar stå.
25. Attraheras du av personligheter som är din motsats eller som liknar dig? Liknar mig till en del. Sen vill jag ju inte bli tillsammans med en kvinnlig variant av mig själv.
26. Vad stod det i det senaste sms:et du fick? Är du säker på att du inte är bjuden?
27. Vad har du på dig när du sover? Kallingar.
28. Nämn två kändisar som du vill para dig hämningslöst med! Meg Ryan och Reese Witherspoon.
29. Är morgonmänniskor onda eller goda? Goda. Skulle vilja vara en.
30. Du får chansen att leva i ytterligare 200 år, men ditt liv tar en paus och startar igen om 50 år - skulle du tacka ja? Nej. Gillar mitt liv nu.
31. I fråga 26, fick du bläddra ner för att hitta ett intressant sms? Nej. Får aldrig sms. Kom ihåg det.
32. När världen har gått under och du är ensam kvar, vad häller du upp i glaset på en bar? Coca-Cola.
33. Du är tvungen att leva ditt liv i ett land som du inte bott i tidigare - vilket? Kanada.
34. Bortsett från en ångande het kropp, vilka personliga egenskaper blir du attraherad av? Humor och lite lagom kaxighet
35. Vilken film fällde du en tår till senast? Tror aldrig jag gråtit till en film. Möjligtvis skrattat tills jag grät.
36. Har du gråtit av en bok? Nej.
37. Vad har du som bakgrundsbild på din mobil? En standardbild. Någon planet med bubblor. Röd.
38. Och på din dator? En solnedgång över havet. Rött. Standardbild
39. Du kan ladda ner information i din hjärna precis som i Matrix - vilken nu levande persons kunskaper/färdigheter skulle du ladda ner? Will Ferrell. Skulle vara kul att se vad som pågick där inne.
40. Finns det en människa (som inte är en offentlig person), som du skulle vilja se död, på riktigt? Nej inte på riktigt. Tror jag.
41. Är hångel förspel, eller bara hångel? Utesluter det ena det andra?
42. Du är välkommen till en jordliknande planet befolkad av teknologiskt utvecklade humanoider (ja, du skulle vilja ha sex med en del av dem), men du får aldrig mer komma tillbaka till jorden. Följer du med? Aldrig. Tror dessutom inte att det finns. Och åka dit för lite sex skull? Icke. Så bra sex finns inte.
43. Har du dejtat någon som du träffat över internet? Inte dejtat men träffat några som jag lärt känna via internet.
44. Skulle du nobba någon som är attraktiv, pga att h*n har ett namn som du har svårt att uttala? Nej inte ens jag är så ytlig. Men Lillemor är ett namn jag har lite svårt för.
45. Vilken film visar de på repeat i helvetet? Något franskt.
46. Vilken var den sista CD-skivan du köpte? Amy McDonald. Och ja, jag köper skivor. Jag vill ha fodralen.
47. Välj tre personer som får bli miljonärer. Le Twin, Lillbrorsan och jag. I den ordningen.
48. Hur och var vill du bo på din ålders höst? I ett fint hus.
49. Vilka är sötast, valpar eller bebisar? Bebisar utan tvekan. Även om de ofta är rätt fula men de är inga djur i alla fall.
50. Citera något ur en sång, vars innebörd är speciell för dig. "Racing on the thunder and rising with the heatIt’s gonna take a superman to sweep me off my feet"
51. Beskriv det bästa fotot du har tagit. Vet inte om jag någonsin tagit ett jag är speciellt nöjd med.
52. Vad är det äldsta föremålet du äger? En antik brandsläckare och den Nalle jag fick när jag föddes.
53. Vad är det mest unika föremålet du äger? En special designad tallrik från en middag med Koreas Utrikesminister.
54. Beskriv din favoritpenna. Svart bläck. Orange plast och det står Tandberg på den...
55. Vad är viktigast på jobbet; att vara omtyckt eller respekterad? Både och. Vill inte vara respekterad och hatad eller vice versa. Men måste jag välja tar jag fan omtyckt. Gillar inte att inte vara omtyckt.
56. Är vapen spännande eller otäcka? Spännande om en snäll kille som jag håller i dem.
57. Vilken är filmvärldens bästa villain (skurk)? Du får inte säga Heath Ledgers Joker i The Dark Knight. Okej. För det första hade han aldrig ansett så jävla bra om han inte tagit livet av sig. Dessutom är han klasser ifrån Al Pacino i Scarface.
58. Att bli uppäten av en krokodil eller uppäten av en dinosaurie - skulle det göra nån skillnad för dig? Ja. Eftersom dinosaurier inte finns så skulle det ju vara lite speciellt. Annars är jag mest rädd för krokodiler i hela världen.
59. Är det okej att tjuvläsa sin partners mail eller sms, om det skulle visa sig att h*n varit otrogen? Absolut. Så länge man har rätt.
60. Skulle du vilja bestämma över din egen död? Nej. Jag vill inte dö och vet helst så lite som möjligt om det.
61. Borde alla droger vara förbjudna utom alkohol, tobak och kärlek? Det är en tjej som har hittat på de här frågorna va? Kärlek var sjukt mesigt att ta med. Då kan man lika gärna ha med sport. Men nej. Men de flesta borde vara det.
62. Är middag med blommor och levande ljus romantiskt? Ja det tycker jag. Fast det beror ju mer på sällskapet.
63. En bra historia är: a) rolig b) sann. Absolut inte sann i alla fall. Sanningen ska inte förstöra en bra historia är mitt motto.
64. Du har lagt vantarna på drömkillen/tjejen, men nu är h*n hell-bent på väg att skaffa en oändligt pinsam tatuering! Är detta en dealbreaker, yes/no? Det beror på vad det är. En annan killes namn ja. En töntig fågel på axeln nej...
65. När Asteroiden kommer, vill du hellre ha ett skyddsrum eller första parkett? Tror inte den kommer men är feg så skyddsrum.
66. Var det roligt att svara på de här frågorna? Det var för många. Jag är trött i pekfingret.


A.

6 Comments:

Blogger Ninde said...

Skamlöst snodd indeed.
24. Nej, du hade inte hellre spelat hockey än fotboll va? ;)

49. " Bebisar.. även om de är rätt fula men de är inga djur iaf". Så du anser inte att bebisar är små människor (=däggdjur) då? ;)

Och trött i pekfingret? Du vet att man kan skriva med fler än ett finger va? :D

8:50 fm  
Blogger A. said...

Nej hade naturligvis inte hellre spelat hockey... :-)

Petitesser om bebisen. :-)

2:24 em  
Blogger Ninde said...

Yes! Ibland är jag så skarp att jag skrämmer mig själv, ha ha ;)

2:39 em  
Blogger A. said...

Fast det var ju tre falska om en sann så så jäkla fantastisk var du inte...;-)

5:04 em  
Blogger Ninde said...

a: Var jag visst det! Sådeså ;)Pall i duschen hade ju varit det uppenbara "felet" annars. Har jag aldrig sett hos någon som inte har hemtjänst...;)

5:25 em  
Blogger A. said...

Klart som fan jag har en pall i duschen. Skulle helst ha en stol. Det vore skönt... :-D

9:42 fm  

Skicka en kommentar

<< Home