onsdag, oktober 29, 2008

Inbjudan till fest...

Av vissa säkerhetsskäl för att jag inte vill få min dator smittad med massa virus så säger jag inte vem som bjudit mig på fest. Men en av dem är trevlig i alla fall. Den andra mest motvalls.

Men nu till en annan fest.
Firmafest. I december. Det har tisslats och tasslats. Teman hit. Teman dit.

Och så väljer de tema Nobelfest.
Ska jag äta jättelite mat från en dekorerad tallrik?
Smoking?*
Stelt minglande`

Nu är mitt enda hopp att det brukar vara ett rejält sjöslag när kamerorna stängs av.

Mina teman som jag skulle ha valt. Eller vad jag kommer på som är roligare så här direkt i alla fall.

Cowboytema - Jag klär i chaps.
James Bondtema. (Då hade kollega J gått som den elaka dvärgen)
Seriehjältetema. Jag skulle kunna vart någon ur Agent X9. Typ Willie Garvin. Och vem får man enligt alla serier gå hem med om man är Willie Garvin?

Men icke. Vi ska leka stela och torra pristagare.


A.



* Ja, berätta gärna att de har frack på nobelmiddagen men vill jag se pingviner hyr jag Batman.

3 Comments:

Blogger emster said...

Vi hade tema "nnyårsfest" förra året. Det var gry-hymt.

11:03 fm  
Blogger Ninde said...

Du kan väl gå som en yngre variant av "le Clèzio?" Han som alla bibliotekarier tycker är såå snygg? ;)

11:21 fm  
Blogger A. said...

Emster: Klart bättre... Gillar raketer och bubbel...:-)

Ninde: le Clezio. Är han så snygg? Jag är tveksam...:-)

3:48 em  

Skicka en kommentar

<< Home