söndag, januari 25, 2009

Ny titel på jobbet....

Jag har numer en väldigt häftig titel på jobbet.
Nästan en liten befodran.
Skriver liten och nästan till nästa lönebesked.
Men den innehåller statusordet Senior.
Och då tycker tydligen folk som är seniora att det automatiskt blir roligt om man kluckar fram att jag och kollega KH som är de som numer fått detta egentligen borde ha Junior istället.

För vi är så små.
Och unga. Och har kläder i rätt storlek och inte en kavaj som blir modern igen om tre till fem år.

Sen fortsätter skämten om hur små vi är ett tag.
Med kommentarer som "nu blev du tyst allt A" *
Efter ett par minuters munhuggande om hur små vi var så påpekade jag att åtminstone en av kollegorna borde ju komma ihåg hur det var att orka lite mer än de gör nu.
Då kom den.
En vad medelåldersmän anser som en snabb och kvick replik.


"Och hur ung tror du egentligen jag är?" Givetvis följt av lite medelåldersfnissande...

Jag tittade snabbt på honom och sa.
- Av din längd att döma någonstans mellan 12-14...
Så var det avklarat.


A.

*Hade precis tagit en klunk kaffe...

6 Comments:

Blogger Ninde said...

Junior med titeln senior alltså. Sånt man får när man är lill-gammal, eller? ;)

9:02 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag sa ju att det var en ny titel i faggorna. Du ska lyssna på mig, jag vet hur sånt här funkar. Grattis!

9:41 fm  
Blogger Jäl said...

Haha, alltid lika tacksamt med män som är korta.

Grattis Mr Senior!

10:56 fm  
Blogger A. said...

Ninde: Ja, något sånt.

Moi: Ja, jag borde nog lyssna bättre på dig :D

Jäl: Nu är jag inte direkt skitlång men har ett par centimeter tillgodo på den rackarn i alla fall :)

Och tack!

11:25 fm  
Blogger emster said...

Congrats! kan man gissa på "key account" verkar vara poppis. Och SENIOR, hey. Impressive.

Jävligt kul replik förresten.

9:34 em  
Blogger A. said...

Emster: Nästan rätt men jag fast det ena var jag nog redan hehe. Och så byttes det. Till seniordelen.

Och jag är skitnöjd med kommentaren :D

9:40 em  

Skicka en kommentar

<< Home