tisdag, april 28, 2009

Kurs med kurt

Jag trodde aldrig på allvar att jag under en kurs bland vuxna yrkesarbetande personer skulle få höra att ett förslag som låter som detta.

Kursen var en förhandlingsteknikskurs.

Min kollega i 50 års åldern föreslår inför sista caset att vi skulle kunna testa att använda oss av att en är hårdare och den andra mer öppen för förhandla och ge med sig.

Används verkligen good cop and bad coop konceptet i yrkeslivet. Jag började skratta. Högt. Och ganska länge.
Fascinerande.
Vi gjorde på mitt sätt.

A.

4 Comments:

Anonymous Penny said...

Tänk om han alltid har haft en dröm om att bli polis då? Stackars karl! Inte håna sådär.

11:33 fm  
Blogger Ninde said...

Håller med Penny. Han har nog bara sett för mycket CSI..
Sen tyckte jag det var någon som sa något om att inte håna här..;)

2:33 em  
Blogger A. said...

Penny: Jo det förstås. Men hur kunde han utgå från att jag skulle vara den elaka...

Ninde: Oväntat att du håller med någon som är emot mig... ;-)

12:29 em  
Blogger Ninde said...

Ja. Det är en tuff uppgift. Otacksam. Men någon måste göra det ;)

4:10 em  

Skicka en kommentar

<< Home