torsdag, maj 14, 2009

Torsdagsnöje...

Hästar är nog ett djur jag skulle kunna börja gilla. Idag har jag skrittat och travat och nästan ramlat av en gång. Men som ett litet tips fick jag att knipa med låren så mycket jag kunde. Inte flaxa med benen.

Och dessutom var det jättejobbigt att knipa med insidan av låren.
Jättejobbigt.
I framtiden om/när jag får barn så ska jag lätt låta min/mina döttrar rida. Kommer förbättra pappas nattsömn.*


A.


* Och ja, är det grabbar kan de få rida också. Och ni som tror jag anspeglar på något sexuellt har helt fel. Menade mest att jag var enda killen i stallet idag. Och folk tittar lite konstigt på mig. Men det var nog mest för att jag såg fel placerad ut.

7 Comments:

Blogger Serafim said...

Hahahaha! Underbart... ett tips är dock att trampa ner din tyngd i stigbyglarna ( metallgrejerna där du har fötterna) och hitta balansen. Du behöver inte klämma med låren ;)

Om du får en son så lovar jag att ridning utan tvivel kommer göra att han får massor av tjejer. För alla småflickor kommer att ha span på honom och vara hemligt kära i honom...

Ska ridningen bli ett återkommade inslag i As liv?

8:02 fm  
Anonymous Polly Pretty Pants said...

Herreguuud...det var riktigt roligt....

8:30 fm  
Blogger Ninde said...

Gläder mig att du äntligen hittat en riktig sport att utöva...;)

Har det förbättrat Mamma A's nattsömn att veta att A nu övergått till en hobby där han ständigt är omgiven av tjejer och ofta enda killen?

Instämmer f.ö med Serafim ang stigbyglarna, hitta balansen är själva grejen. :)

11:47 fm  
Blogger A. said...

Serafim: Jag hoppas det, det var skitkul. Även om jag var bra skraj...

PPPolly: Det bjuder jag på ;-)

Ninde: Kul att kunna glädja både dig och Mamma A... Ikväll fotbollsmatch ;-)

2:13 em  
Blogger Winnie The Pooh said...

Ninde:
Frånsett att A är typ dubbelt så gammal som tjejerna i stallet...
Om mamma A nu mer sover gott så är det nog mer än vad man kan säga om stall-flickornas arma fäder.

I övrigt såg du riktigt macho ut i sadeln, A.

8:34 em  
Blogger A. said...

Fru R: Tjejerna i stallet var inte alls halva min ålder. Så det så. Och jag har nog sällan hållt någon pappa vaken på nätterna om jag ska vara ärlig. Defintivt inte Pappa A i alla fall...

Och lite cool ser jag väl ut?

10:10 em  
Blogger Winnie The Pooh said...

Inte alls halva din ålder?? vart sjutton var du och red egentligen?
Vuxenridskolan? PRO?
Fasen, nu blir jag besviken! Jag trodde du var smart nog att gå till fjortisstallet och bli kung.
Inte hållit nå´n pappa vaken?
Du är man. Det räcker.

9:40 em  

Skicka en kommentar

<< Home