fredag, maj 01, 2009

Välkommen till A's alltjänst

Efter att med gott mod bestämt sig för att inte göra något alls igår utan bara vila upp sig satte jag mig hemma med några goda vänner.

Chips.
Läsk.
Ost.
Kex.
Och en färsk ananas som inte hade något annat att göra.

Meddelade alla kompisar att jag inte ville med på något.
Vad är tacken?

Jag skjutsade kompisar. Två gånger.

Och när jag ligger och sover min skönhetssömn ringer det på dörren. Klockan är väl 03 typ.
Och ska jag vara helt ärlig så trodde jag att det var en tjej. Och med trodde menar jag hoppas.

Nej då. Lillbrorsan som inte orkar åka hem till Mamma och Pappa A för att sova där.
Och han har inte ens vett att säga att han sover i soffan utan försöker krypa ner i andra halvan av min säng.
Icke aktuellt.
Sen ringer han folk ett tag.
Pratar.
Luktar sprit.

Som hämnd satte jag väckarklockan på 8 imorse. Och skjutsade hem honom.

Nu sätter jag mig och jonglerar på soldäck i La Casa A och kommer inte in innan;
1. Solen gått ner.
2. Jag lyckats lära mig jonglera med 4 bollar.

Ses.


A.