onsdag, maj 06, 2009

Metallica, rotfyllning och nytt hopp.

Metallica är sjukt jävla bra live. För er som inte visste det alltså.
Och man hinner från Stadion till Globen på 10 minuter. Och slipper kassa förband.

Sen om man kan krydda det med en rotfyllning på ca 110 minuter dagen efter så är det kanon.

Men nu till det viktigaste.
Min karaktär är som bekant rätt dålig. Alltså blev jag full en måndag. Men bilen i Globens garage för att lätt kunna ta mig hem efter konserten.

Det blir ju då kommunalt för att hämta bilen.
Är det någon regel för tunnelbana och pendeltåg att var;

10:e inte behöver duscha
10:e inte behöver ha rena kläder
5:e ser arg ut.
7:e ska puttas när man ska in.
2 av 3 tanter lägga handväskan på stolen bredvid.
Det ska komma en tiggare med en laminerad lapp om hur synd det är om deras barn i något annat land som är så sjuka. Att de samlar pengar för operationen som ska göras här i Sverige*/**
Borde inte de pengarna lämnas till barnen istället för att gå till laminering?

A.


* Är det inte så att svenskar och de med uppehållstillstånd har rätt till svensk sjukvård med hög kostnadsskydd? Och det verkligen smart att göra den i Sverige. Sen när blev vi ett billigt land?
Min tandläkarnota hade räckt till helt nya tänder samt en resa till Thailand med hotell i två veckor....

6 Comments:

Blogger Ninde said...

Men gnäll lagom. Bara bra för dig att åka lite kommunalt ibland. Karaktärsdanande..;)

..och fullt övertygad om att sannolikheten att pengarna laminatkortstiggarna samlar ska gå till några sjuka barn är tämligen obefintlig..

1:35 em  
Blogger A. said...

Lite kan jag få gnälla. Och karaktär? Har hört talas om det men vet inte vad det är...

Det tror du inte?

2:34 em  
Anonymous Penny said...

Mörkret har bytt sida.

Jävla skit-Kalmar.

9:53 em  
Blogger A. said...

Penny: Ja, jävla Kalmar. Gillar inte det.

Synd om oss båda. Vi lider.

10:45 em  
Anonymous Penny said...

Fick kompensera med mjukglass i Kungträdgården, hjälpte lite iaf.

4:10 em  
Blogger A. said...

Ja det förstår jag. Ska nog börja med att trösta mig med sånt också. :D

8:42 fm  

Skicka en kommentar

<< Home